palisanderbrun SAAB 900 Aero räddas fron skroten

Forum Övrigt Projekt / Min bil palisanderbrun SAAB 900 Aero räddas fron skroten

Detta ämne innehåller 38 svar, har 10 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-11-04 17:40.

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)
  • Författare

M.Broberg
    Deltagare

riksarkivet funkar. jag beställde där till min -84a

Lars Evertsson
    Deltagare

Jag har mailat Peter Bäckström gällande andra frågor under följande adress: peter.backstrom@saabcarmuseum.se

kristian
    Deltagare

ska maila till honom återkommer om jag får veta något mer såg även att växelspaken har ett E istället för 5

kristian
    Deltagare

kan ju såklart vara utbytt någon som känner igen den

Bilagor:

kristian
    Deltagare

Fick svar från peter bäckström saab bilen är troligen lackad i en provfärg tydligen så förekom det ibland har även skickat efter från riksarkivet det står mörkbrun på regbeviset så förmodligen den enda som lackats i den färgen

Janne Hagnell
    Moderator

Fick svar från peter bäckström saab bilen är troligen lackad i en provfärg tydligen så förekom det ibland har även skickat efter från riksarkivet det står mörkbrun på regbeviset så förmodligen den enda som lackats i den färgen

👍

kristian
    Deltagare

gick igenom pappren saab ägde bilen fram till 86 varit registrerad på utveckling och produktions avdelningen sedan såldes den till en person i trollhättan vid namn Dick gabrielsson

saab putte
    Deltagare

Detta var då en spännande bil, brun 900a, det låter fräckt. 🙂

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

kristian
    Deltagare

Ja mycket men väldigt mycket jobb att återställa den ska göra en genomgång av rosten när jag får tid sen är den ombyggt till nya fronten så försöker fixa lite delar frontkjolarna + bakkjolarna stötfångare fram+bak

Visar 9 inlägg - 31 till 39 (av 39 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.