Pappskiva bagage og 900 sedan

Forum Modellspecifika forum OG900 Pappskiva bagage og 900 sedan

• Detta ämne är tomt.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Johan Staaf
    Deltagare

Hej!
    Jag har en og 900 sedan 1988 och pappskivan mellan bakljusen i bagageutrymmet är alldeles bucklig, dvs fuktskadad. Det finns några pressningar i pappen så det går inte att använda en slät skiva.
    Någon som har något tips hur jag kan göra?

Mvh Johan
    Saab 900 cabriolet 1988

Hej!
    Jag vet att det finns ”karosseripapp” som ofta används vid renoveringar av äldre fordon. Den går att bocka med en ”kantbock” för att få veck på.
    Vet att det beskrivits i en tråd om en ”tidig 99” som jag inte hittade nu.

Lsoderlund
    Deltagare

Tror detta kan vara något att pitcha in som synpunkt till reservdelsverksamheten. Känns som en billig produktion och jag misstänker att du inte är ensam om att pappen är ful eller fuktskadad.

Samma papp har du ju i 99:orna och 90:orna, (sena 99:or har ju hela bagaget inklätt i den där pappen)

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
    Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
    Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
    Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

• Det här svaret redigerades för 1 vecka, 1 dag sedan av .
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    nisset16
    Deltagare

De är väl lika papp även till CV?
    Borde finnas intresse, jag skulle köpa / behöva 2 st direkt 🙂
    MVH Nils

saabaero
    Deltagare

Tror detta kan vara något att pitcha in som synpunkt till reservdelsverksamheten. Känns som en billig produktion och jag misstänker att du inte är ensam om att pappen är ful eller fuktskadad.
    Samma papp har du ju i 99:orna och 90:orna, (sena 99:or har ju hela bagaget inklätt i den där pappen)

Bra förslag.
    Ett problem med den karosseripapp som säljs är att arken är så stora att frakten blir problematisk (dyr)

Johan Staaf
    Deltagare

Tack för tipset om att används en kantpress för att få till pressningen. Vill ju gärna ha det så originallikt som möjligt, men det kan ju funka med en slät skiva också, lätt att byta då med jämna mellanrum, det brukar ju behövas…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.