Röd turboRS, grå TT samt Nocturne 900 3d!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Röd turboRS, grå TT samt Nocturne 900 3d!

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Röd turboRS, grå TT samt Nocturne 900 3d!

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 20, 2016 at 19:34 #419208

      Hallå vänner.

      Long time no writing. Tänkte att jag skulle dela med mig av mina projekt lite grann. I år har den röda faktiskt stått helt. Från att ha varit the number one yeah baby yeah – till att stå surmulen i en lada. Synd och skam men också lite skönt. Fått prova på att åka lite nyare bil men den är numer såld… Fokus har lagts på min TT. För tre år sen vandaliserad under en hemsk vecka i mitt liv, nu äntligen ihop igen efter många om och men. Grå till nyansen. TT är kul!

      I övrigt kommer denna tråd i stor utsträckning handla om mitt senaste nyförvärv – en 900 S, 3d, med 10000 facila tantmil på mätaren. Går hur bra som helst. Jag ville verkligen ha något lågmilat att sätta tänderna i. Känslan i reglage som renoveringar dåligt låter efterapa. Tjoff i dörrar som inte glappar. Smacket i lossandet av en huv som aldrig varit avlyft. Det. Det där. Ni vet.

      Och den nya. Var i desperat behov av polering vid inköp. Tvättrepor till förbannelse. 15 timmar och ett ryggslut senare. Ja, det blev blankt. Menzerna i olika steg försegling och sedermera vax som knopp på flaggstången.

      Image-2.png
      Nya lyktor behövdes och beställdes innan bilen hämtades!
      Image-3.png

      Image.png
      Image.11png
      Image-4
      Image-5
      Hade fräschare bakglas i förvar redan. Lite polering på dessa bara!
      Image-6
      Nya mattor. Jepp, nya.

      Tvättad. Självklart INTE med borsten.
      Image-8

      Härnäst ska en skinninredning inhandlas. Kjolarna ska lackas gråa som fulltryckarna hade, eller möjligen som Ruby Edt. Får se. Har en bakrutetorkare som är på väg hem. Just nu står bilen på jobbet, lite nya godbitar ska utvecklas såsom kylare i aluminium och intercooler.
      Image-10

      Allt för nu.
      /I

      • Detta ämne redigerades för 7 år, 5 månader sedan av esak.
      • Detta ämne redigerades för 7 år, 5 månader sedan av esak.
      • Detta ämne redigerades för 7 år, 5 månader sedan av esak.
        oktober 20, 2016 at 22:16 #419444

        alltid kul med mer saabar i samlingen, eller hur?

        ser fram emot att se ny kylare.
        tyvärr är det rätt ont om plats på truben så jag har PRECIS plats för kylare, intercooler och kylfläktar. fläktarna är tunnare än org annars tar det i motor/växellådsfästet.

        Kan du trolla fram en magisk, effektivare, oljekyl som tar 0 plats hade det varit trevligt med!

        men det ska bli kul att se vad det blir av denna lilla S, Trionic kanske? 😉

          oktober 21, 2016 at 06:09 #419445

          Kul!
          Mycket snygg färg kombinerat med dom fälgarna.
          Jag lackade min fotobil så fö många år sedan
          Har bättre bilder om du vill se mer. ..

          DSC_0003

          Attachments:
            oktober 23, 2016 at 09:18 #419502

            Härligt att du fått upp dina bilar i en tråd 🙂 läckert inköp du gjort. det ska bli spännande att följa.

            Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

              oktober 25, 2016 at 07:33 #419577

              Har försökt kommentera några dagar nu men utan resultat. Tar gärna fler bilder på den där blå!

              I helgen köpte jag visst en 2.1:a till sambon med…

                oktober 25, 2016 at 17:37 #419583

                Bra att sambon tycker likadan i bilvalet. Har samma tur.
                Det var en pärla du hittade där. Finaste metallicfärgen enligt mig.

                  oktober 28, 2016 at 06:12 #419712

                  Lovade lite bilder…

                  DSC00022

                  DSC00045

                  DSC00032

                  DSC00029

                  DSC00019

                  Lite olika vinklar, ljus å hjul. (Bilderna är gamla…)

                    oktober 31, 2016 at 10:24 #419782

                    Tack för bilderna Andreas! Det ser mycket bra ut tycker jag. Problemet jag har nu är att de fräscha stötfångarna jag har är lackade, vilket gör att jag inte kan få fram den svartmatta finishen där det är olackat på din bil. Kan iofs lacka det mattsvart. Ja, detta tål att tänkas på. Tack igen!

                    Mvh
                    Isak

                      oktober 31, 2016 at 13:02 #419783

                      Plastidip svart ger ganska perfekt matchning på mina aerosköldar vs mina stötfångare som iofs är gummi och trubb. men bara ett tips.

                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.