Rostlagningsguide för og900?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Rostlagningsguide för og900?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare

@bettan wrote:

Jag kan inte se bilderna trots att jag är inloggad i klubben,vad gör jag?

Hej bilderna är borta 🙁 dom försvan när geting upphörde så det beror inte på dig 😉

Mvh Nisse

november 24, 2011 kl. 18:49 #181904

Hur kommer jag åt att se bilderna?Det är endast röda kryss i rutorna trots att jag är inloggad i forumet.

november 24, 2011 kl. 19:33 #181889

@bettan wrote:

Hur kommer jag åt att se bilderna?Det är endast röda kryss i rutorna trots att jag är inloggad i forumet.

Longjohn svarade dig. Dom försvann när domänen som stod för bilduppladdningen gick ner.

december 16, 2011 kl. 08:50 #188435

Två frågor som jag vore ytterst tacksam för att få besvarat:

-om endast rostskadan omfattar den nedre delen ovan länkarmsinfästningarna (se bild), hur rekommenderas att detta lagas (som en nedre vagga/bro eller komplett utbyte av all plåt runt drivaxeln)?

-det finns även en rostskada i bakre framvagnsstommen. Är det ’bara’ att lägga på nu plåt (3-4 mm tjock)?

-vad är skäligt att betala för att få jobbet gjort på en icke-märkesverkstad?

december 16, 2011 kl. 10:33 #188437

Finns rep-plåtar till främre länkarmsfästet om du ska göra det själv, kostar en del men helt klart värt det.

Ang det andra stället skulle jag säga kolla inifrån, ett vanligt problem att det rostar sönder under där så det blir hål i golvet. har du bara bort all matta osv är det rätt lätt att laga själva hålet. balken går också rätt lätt att komma åt och efterapa när du kommer åt uppifrån och underifrån

december 16, 2011 kl. 11:06 #188438

Tack för synpunkter. Är reparationsplåten likvärdig på Autoexperten (Klokkerholm), Meca och Mekonomen? Vad är skäligt pris att betala för rep länkarmsinfäst vä+hö samt hö fram infästning?

december 16, 2011 kl. 13:14 #188440

Mekonomen tar sin rep-plåt från Klokkerholm, troligtvis gör MECA oxå det.

/Jesper

december 16, 2011 kl. 16:00 #188441

@schwartz wrote:

Mekonomen tar sin rep-plåt från Klokkerholm, troligtvis gör MECA oxå det.

/Jesper

Japp det gör dom 😀 köpte en sats där dom var dessutom billigast var nästan en hundring skillnad med mekonomen.

Mvh Nisse

december 18, 2011 kl. 18:14 #188464

öh nisse kolla upp din tel har skickat massa sms till dig nu!!!!

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.