Saab 1961

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 1961

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    marcus berger
    Deltagare

Så här blev bilen efter polering.

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    marcus berger
    Deltagare

Och så här

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Janne Hagnell
    Moderator

😵🥰🥰🥰

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

roger96
    Deltagare

I broschyrer från juni och augusti 1960 är det röda fälgar på röda bilar, exakt nyans vet jag inte. Även grå bilar hade röda fälgar i broschyrerna, brunbeige bilar hade gröna och blå bil silvergrå. Har inte sett några färgbilder på bilar i annan färg än dessa. I mars 1961 ändrades till silvergrå på alla 96:or och i augusti även på 95:or enligt flera källor.

marcus berger
    Deltagare

Tackar för alla hjälpande svar😀. Då borde färgen heta Toreadorröd då jag inte hittar någon annan röd kulör till Saab i den här årsmodellen?

Bengt Karlsson
    Deltagare

Hej. Vilken pärla! Snyggt jobbat med polering. Röda bilar brukar bli bleka i lacken men den här ser fantastiskt fin ut. Mvh Bengt

marcus berger
    Deltagare

Nu har fälgarna fått sig en röd kulör och däck med en vit rand blev det den här gången.

Bilagor:
    Morten S.
    Moderator

Vakkert 🙂

Nu har fälgarna fått sig en röd kulör och däck med en vit rand blev det den här gången.

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1975 96 V4
    1989 900i 8V 5 dørs
    2009 9-3 SC tid

marcus berger
    Deltagare

Hämtar i skrivande stund en medfaren 95-64:a.

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Slappa är ett ord som saknar innebörd för dig..?😜🥰

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

marcus berger
    Deltagare

Efter att värmesystemet kollapsade i garaget så har det inte blivit mycket gjort i garaget.. men för några dagar sen så monterades en ny värmepump så nu har det börjat skruvats i garaget äntligen 😀. Under provkörning med 61:an vändes glädjen att ha en ”färdig” bil ganska fort till det motsatta. Kunde inte först förstå vad problemet kunde vara tills jag upptäckte att själva plåten som motorn står på hade spruckit så motorn hängde på startmotorn. Antagligen har man kört stutt i någonting så plåten spruckit så nu får man försöka fundera ut hur man ska laga det bara..

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Skurit ur den trasiga delen i fronten på karossen nu. Har en utskuren från en annan bil liggandes. Nu gäller det bara att pussla ihop det🤔

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Funkade ganska bra faktiskt.. hålen till motorfästena blev också centrerad så jag slapp göra nya😀

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Så blev det premiärtur med Saaben idag. Första km den rullat på över 40år😀. Tyvärr så har jag ett ljud som kommer ifrån typ vxllådan eller nått? Låter när jag får rull på bilen över ca 40km/h med eller utan vxl i. Nån som haft samma problem och kan veta vad det är? Tacksam för hjälp😊

Bengt Karlsson
    Deltagare

Hjullager har du kunnat utesluta? Mvh Bengt

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng