Saab 1964

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 1964

Detta ämne innehåller 47 svar, har 9 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-04-18 20:23.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 48 totalt)
  • Författare

saab v4-ever
    Deltagare

Ser riktigt fin ut inuti. Bilel är inte min starka sida, sorry.

marcus berger
    Deltagare

Verkar fungera ändå. Laddar runt 13volt när jag gasar på så nu byter jag däck och försöker besiktiga bilen. Nästa ägare får väll leta en annan generator att sätta i för till veckan åker den ut på blocket så man har plats för nytt objekt. Provvaxat lite också så den ser väll bättre ut än den gjorde när jag släpade hem den i Måndags iaf.

Bilagor:

Janne Hagnell
    Moderator

Liiite bättre, ja…😜👍🏻👌🏻💪🏻

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

saab v4-ever
    Deltagare

Bra jobbat Marcus,ännu en klassiker på rull! Har du några fler bilder på motorrummet? Håller tummarna för besiktningen. Pris!?

marcus berger
    Deltagare

Bilder kan jag ta i eftermiddag. Den har klarat sig bra där faktiskt, inge rost vad jag sett? ”Bara”dörrar och nån skärm som är dålig/slut. Vet inte riktigt vad den är värd? Men eftersom det är en 64:a med 4vxl så borde man få runt 30 om man besiktigar? Jag vet inte? Jag ska inte ha han kvar iaf så såld blir den till påsk hoppas jag, så man kan leta nytt objekt. Jag gillar att skruva på dom, köra överlåter jag till nån annan👍

Mr_SunBear
    Deltagare

Kul att gamla bilar kommer på rull igen.

marcus berger
    Deltagare

Så här ser motorrummet ut.

Bilagor:

saab v4-ever
    Deltagare

Ser ovanligt frisk ut. Är den fin även i bakre fjäderfästen/stötdämparfästen och vid torpeden, under pedalerna så är det ett mkt fint objekt! 30 låter vettigt, tycker jag, den går ju att bruka som den är, om den går igenom förståss. Tyvärr har jag lite många bilar själv,men lycka till!

marcus berger
    Deltagare

Ja den har klarat sig riktigt bra överallt där faktiskt. Ingen rostlagning och bilen la jag ut nu på blocket, men tror jag ska besiktiga den ändå?

marcus berger
    Deltagare

Nu är 64:an såld. Men dröjer inte länge tills nästa 64:a hämtas…

Bilagor:

Janne Hagnell
    Moderator

👍🏻👍🏻👍🏻

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Lilln
    Deltagare

Men hur många 64:or har du haft nu egentligen? 😃

marcus berger
    Deltagare

Tappat räkningen nu, det sjuka är att jag även har en ytterligare 64:a på gång😂😂

saab v4-ever
    Deltagare

Oj, borta en dag från Forumet så har en 64:a rullat ut och två är på väg in. Galet tempo Marcus! 🙂

marcus berger
    Deltagare

Hämtade vraket idag. Så jävla rostig så det blir nog aldrig bil av han. Motorn ska jag försöka skrämma igång under helgen

Bilagor:
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 48 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.