Saab 9-5 sc vecktor
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9-5 sc vecktor
- Detta ämne har 37 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2026-04-27 13:35 av
hyvens.
-
FörfattareInlägg
-
Tyvärr är det rätt kass kvalitet på gummidetaljerna på de billigare bromsoken. Dammskydd och genomförningarna där glidpinnarna löper vittrar sönder av sig självt. Flytta över dessa från original, eller lägg de på hyllan iaf, för du kommer att behöva dom senare.
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Det rullar på det största sakerna ä klara.
Svetsat 4 hål i bakre ljulhus å sen rostskyddat hela bilen. Tatt av innerskärmar å tvättat å sen monterat..
Nya bromsar ibak.
Mm nu ska ja börja med å byta kupe filter å jalusi i vxl spaken sen byta klädsel på förarstolen så inredningen blir perfeckt. Å montera vinge på bakluckan mm.
Mvh walle
Attachments:
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
januari 29, 2026 kl. 22:07 #526107Tjusigt Niclas!👌
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Nu är äntligen vingen monterad blev kanon samt solarplexus monterat.
Nästa steg byta kupe filter å jalusi på aut spaken
Mvh walle
Bytt jalusi vid vxl spaken va väldigt bökigt samt kupe filter
Nu har ja bytt klädsel på förarstolen å dammsugigt å lagt i textil mattor.
Å smörjt in med läderbalsam
Nu nästa steg å fixa ett nytt avgassystem.
Mvh walle
Attachments:
februari 14, 2026 kl. 10:57 #526411Tjusigt Nicklas!
Ang. Biltemas bromsar så vet jag att Nicklas sköter sina bilar väldigt noga och det kanske är en del av förklaringen till att Nicklas inte haft bekymmer med dessa. Jag har testat bakre ok till og 9³ och det första som hände när jag tryckte ut kolvarna (bara för att kontrollera rörelsen) var att en av dammaskerna sprack. Jag hade andra dammasker av känd tillverkar som jag monterade och dessa höll i ca 12 år helt utan bekymmer tills nästa ägare skrotade bilen. Det är som ni förstår längesedan pappa köpte dessa bromsok ifs….
Andreas ja köpte fel på nåt konstigt sätt för de ja köpte på biltema visade sig va till volvo så de lämna ja tillbaka…nu har ja hittat ett fabriksnytt på tradera för 300kr å andra sidan beställde ja på skruvat.se för 349kr som kommer nästa vecka blir trw belägg som ska va orginal monterat. Speedparts tar 900kr för bakre belägg men ja beställde från tyskland exackt likadana för 340kr liiite skillnad..kommer kort nästa vecka på detta.
Mvh
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.



























