Saab 9-5 sc vecktor

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9-5 sc vecktor

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • december 28, 2025 kl. 21:34 #525547

      Mer bilder

        december 28, 2025 kl. 21:40 #525549

        Köpte nya bakre ok från biltema 349kr st

        Å de främte ligger på 319kr

        Har kört med dessa ok på min 9-3 i 2 år 0 de funkar klockrent 0 legeringen sitter kvar jätte bra.20251228_135005

          december 29, 2025 kl. 10:47 #525556

          Tyvärr är det rätt kass kvalitet på gummidetaljerna på de billigare bromsoken. Dammskydd och genomförningarna där glidpinnarna löper vittrar sönder av sig självt. Flytta över dessa från original, eller lägg de på hyllan iaf, för du kommer att behöva dom senare.

          1 användare tackade författaren för det här inlägget.
            december 29, 2025 kl. 13:45 #525558

            Har aldrig haft problem med de oken jag haft på mina andra bilar…tog av oken på en 9-3 ja skrota i sommeras å de oken hade suttit på i 3 år så det tror ja inte riktigt på…

              december 29, 2025 kl. 13:48 #525559

              Detta ska bytas till aut spaken då det gamla gått sönder.

                januari 27, 2026 kl. 23:23 #526070

                Det rullar på det största sakerna ä klara.

                Svetsat 4 hål i bakre ljulhus å sen rostskyddat hela bilen. Tatt av innerskärmar å tvättat å sen monterat..

                Nya bromsar ibak.

                Mm nu ska ja börja med å byta kupe filter å jalusi i vxl spaken sen byta klädsel på förarstolen så inredningen blir perfeckt. Å montera vinge på bakluckan mm.

                 

                Mvh walle

                1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                  januari 29, 2026 kl. 22:07 #526107

                  Tjusigt Niclas!👌

                  1 användare tackade författaren för det här inlägget.
                    januari 31, 2026 kl. 18:01 #526126

                    Nu är äntligen vingen monterad blev kanon samt solarplexus monterat.

                    Nästa steg byta kupe filter å jalusi på aut spaken

                    Mvh walle

                      februari 5, 2026 kl. 15:16 #526207

                      Bytt jalusi vid vxl spaken va väldigt bökigt samt kupe filter

                        februari 13, 2026 kl. 13:44 #526399

                        Nu har ja bytt klädsel på förarstolen å dammsugigt å lagt i textil mattor.

                        Å smörjt in med läderbalsam

                        Nu nästa steg å fixa ett nytt avgassystem.

                        Mvh walle

                          februari 14, 2026 kl. 10:57 #526411

                          Tjusigt Nicklas!

                          Ang. Biltemas bromsar så vet jag att Nicklas sköter sina bilar väldigt noga och det kanske är en del av förklaringen till att Nicklas inte haft bekymmer med dessa. Jag har testat bakre ok till og 9³ och det första som hände när jag tryckte ut kolvarna (bara för att kontrollera rörelsen) var att en av dammaskerna sprack. Jag hade andra dammasker av känd tillverkar som jag monterade och dessa höll i ca 12 år helt utan bekymmer tills nästa ägare skrotade bilen. Det är som ni förstår längesedan pappa köpte dessa bromsok ifs….

                            februari 14, 2026 kl. 16:27 #526414

                            Andreas ja köpte fel på nåt konstigt sätt för de ja köpte på biltema visade sig va till volvo så de lämna ja tillbaka…nu har ja hittat ett fabriksnytt på tradera för 300kr å andra sidan beställde ja på skruvat.se för 349kr som kommer nästa vecka blir trw belägg som ska va orginal monterat. Speedparts tar 900kr för bakre belägg men ja beställde från tyskland exackt likadana för 340kr liiite skillnad..kommer kort nästa vecka på detta.

                            Mvh

                              februari 14, 2026 kl. 18:17 #526420

                              Najs Nicklas!

                              Det gäller att vara ”om sig & kring sig”!👌

                                februari 14, 2026 kl. 23:49 #526423

                                TRW var inte originalleverantör av bromsbelägg till 9-5. Det blir säkert bra ändå, men det är inte original om nu någon får för sig det.

                                  februari 18, 2026 kl. 20:48 #526452

                                  Varför skriver speedparts att det är orginal leverantör då?

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.