Saab 900 Aero -88 "Grålle"

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero -88 "Grålle"

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero -88 "Grålle"

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 263 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juni 27, 2011 at 20:12 #185709

      Inte hänt allt för mycket på Grålle fronten på senaste tiden. Har iofs inte hänt något alls 🙁
      Han går som bara den på E85 laddar 1.1-1.3 och det är gött.

      Är lite sugen på att starta något nytt projekt med han igen. Typ ic och b-böj. Men har inte riktigt haft lust.

      Det har iaf blivit en bil mindre i parken nu. Brossan köper ut mig från caben. Blev lite för dyrt för en bil som han kör 90% av tiden med.
      Så de blir lite pengar över där. Diff kanske? 😉 Nje.. Eller?

      Blev iaf ett inköp i helgen hos Andreas i Hörby. Fick även se hans svarta TurboS, ruskigt fin! Kul att den stannar kvar i Sverige (Skåne)

      Bilder på köpet, ännu en uppsättning glas och reflektorer till bakluckan. 😎

        juli 21, 2011 at 10:13 #186078

        Tråden tillbaka igen efter att ha varit trött.
        Sugen på en annan bil. Men de får nog bli Grålle ett tag till 🙂

          juli 21, 2011 at 10:16 #186079

          Gött att du har kvar tråden! Finns mycket nice saker i denna 🙂

            juli 21, 2011 at 10:52 #186081

            Alla har vi våra upp-och-ner-gångar! Tur att du inte raderade tråden 🙂

            //Henrik

              juli 21, 2011 at 11:29 #186084

              Tog lite bilder på bilen i Malmö hamn här om dagen. Dock så var det en fläck på linsen så dem fick fick gå i tunnan…

              Jag är på jakt efter aero skärmbreddarna samt 16″ aero fälgar. Tänkte gå efter lite mer original utseende nu.
              Skärmbreddare lär dock bli svårt att hitta i bra skick.. Tråkigt nog.

              Tiden får visa vart vi kommer 🙂

                juli 25, 2011 at 15:57 #185946

                Numera är Grålle nybesiktigad med beröm!

                Besiktningmannen var riktigt nitisk, hallen var tom och det stod säkert 5-6 personer runt om och tittade och snackade gammal historia.
                Efter en liten åktur så log mannen och sa att han hade en liknande aero för några år sedan som blev stulen och sönder körd.
                Så varje gång han fick in en Saab 900 så kollade han extra nog bara för att de var skoj att se gammal Svensk industri konst.

                  juli 25, 2011 at 16:54 #185948

                  Ha!
                  Det var något av det mest ovanliga jag har sett! Det där chassienumret måste på något sätt ha blivit fel. YV1? Det betyder att bilen är tillverkad av Volvo……. Men man vet aldrig… 😆

                  /Martin

                  Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

                    augusti 4, 2011 at 19:00 #186483

                    Inte mycket till update, men överväger just nu att montera på ett vanligt aero paket på bilen. Sedan på med ett gäng 16″ fälgar.
                    Lite sugen är man allt. 🙂

                      augusti 6, 2011 at 15:51 #186552

                      Idag var det riktigt strålande väder här nere i Skåne. Så de fick bli en tur längs riksväg 9 som går nere vid kusten mellan Trelleborg och Ystad. Riktigt skönt att glida fram i “sommar värmen” med takluckan öppen och tantan på gott humör brevid 🙂

                      Blev även två bilder. Kanske Sveriges sydligaste Aero vid tillfället? 😎

                        augusti 6, 2011 at 21:21 #186563

                        Jag skriver samma kommentar som på garaget, Riktigt snygg bild och bil 🙂 Jaså du funderade på att plocka av airflow.. Jag hoppas det bara är för att spara till annan bil, för det är coolt och ganska udda numera! 🙂

                        //Henrik

                          augusti 6, 2011 at 22:19 #186565

                          Skulle du bli mer än sugen och vilja motera på ett så har jag ju ett liggande i garaget, komplett med allt förutom skärmbreddarna och dessutom i rätt fint skick.

                          Men jag tycker nog som tidigare talare, betydligt mer udda och manligt med det airflow du har nu 😎

                            augusti 7, 2011 at 07:34 #186572

                            Har haft på de ett tag nu. Så det skulle vara skoj med ombyte.
                            Sen så är ju nackdelen att det är väldigt lågt där framme, vilket är lite jobbigt i längden när man bor i stan som jag gör.
                            Så jag tänkte vaska ett airflow pkt faktiskt. Ock slänga på ett vanligt hedligt aeropkt.

                              augusti 14, 2011 at 19:34 #186887

                              Inte gjort allt för mycket, men shoppade lite i helgen och fick bilen visiterad av en Holländare som gav tummen upp. 🙂 Godkänt där!

                              Lite saker fick jag med mig hem efter ett garage besök hos en trevlig kille på Saabklubben!



                              Kommer säkert lite mer saker i veckan. Hoppas jag.
                              Sen till helgen blir de lite meckande. Verkstaden bokad hos Doktor Plankan 😎

                                augusti 15, 2011 at 16:41 #186922

                                Alltid lika skönt med böcker i fint skick 😀 . Lyckades själv även hitta komplett uppsättning i pärm nästen helt orörd 😀

                                  augusti 15, 2011 at 16:44 #186924

                                  Fint med lite böcker, alltid bra och ha 🙂

                                  MVH

                                Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 263 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.