Saab 900 Aero -88 "Grålle"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Aero -88 "Grålle"

• Detta ämne har 262 svar, 25 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-22 08:26 av .
Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 263 totalt)
  • Författare
    henrikg
    Deltagare

Bra böcker till samlingen! Särskilt ”Nyheter” böckerna tycker jag är bra, det står oftast mycket saker i dom och hänvisningar till dom. Sen är ju 3:2 boken en bibel för mig som är mer åt elektronik hållet 🙂

//Henrik

M.Broberg
    Deltagare

@henrikg wrote:

Sen är ju 3:2 boken en bibel för mig som är mer åt elektronik hållet 🙂

//Henrik

helt underbar är den!

Beeos
    Deltagare

Så har man varit och shoppat igen! 😀

Högtalare som skall in i hatthyllan snart.

Har en hatthylla som skall färgas svart. Så detta blir nog bra! 😎

longjohn61
    Deltagare

Hur fan hittar du sånt 😯

Mvh Nisse

plankan
    Deltagare

@Beeos wrote:

Så har man varit och shoppat igen! 😀

Tror du börjar drabbas av Shopaholic syndromet 😆

Beeos
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Hur fan hittar du sånt 😯

Mvh Nisse

@plankan wrote:

Tror du börjar drabbas av Shopaholic syndromet 😆

Skall man vara fin får man lida… 😉

Det gäller att ligga i Nisse 🙂

longjohn61
    Deltagare

Tycker jag ligger i som fan 😆 hittade du dom på annons ❓ Inte direkt nån dussin vara 😉
    Kommer att sitta fint på Grålle 😎

Mvh Nisse

Beeos
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Tycker jag ligger i som fan 😆 hittade du dom på annons ❓ Inte direkt nån dussin vara 😉
    Kommer att sitta fint på Grålle 😎

Mvh Nisse

Nopp. Lite tur. Tog kontakt med rätt person på saabklubben. Såg nämligen en sådan hylla på en bild, så skickade ett pm och frågade var han hittade dem. Så hade han ett gäng nya över 🙂

saab putte
    Deltagare

Fina högtalare du hittat, vet du vart dessa kommer från? Är det saabs egna lådor? Sitter identiska i hatthyllan på min gråa sedan. även exakt samma högtalare. Vet ju att det gick att köpa sådana lådor hos olika butiker men tänkte om det kanske är saab tillbehör.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Beeos
    Deltagare

@saab putte wrote:

Fina högtalare du hittat, vet du vart dessa kommer från? Är det saabs egna lådor? Sitter identiska i hatthyllan på min gråa sedan. även exakt samma högtalare. Vet ju att det gick att köpa sådana lådor hos olika butiker men tänkte om det kanske är saab tillbehör.

Vad jag förståt hade Saab inga egna, det var något företag som tillverkade till olika märken och modeller.
    Tror och lådorna är samma och brädan anpassad efter behov.

saab putte
    Deltagare

Ok! Men dessa hyllorna fanns ju som saab tillbehör vet jag. iallafall till cc. Men å andra sidan kan det ju va samma tillverkare på dessa lådor,för dem verkar snarlika med dem som sitter på tillbehörs hyllan.

Jaja fina är dem. kommer sitta fint i Grålle.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Beeos
    Deltagare

Hepp. Efter helgens meck blev Grålle strandad hos vår goda vänn Plankan.
    Allt började med att det äntligen var dags för kina ic. Köpte luvans gamla som är färdig kapad och ett färdigt kitt med rör och böjjar. Kalas var ordet som löd. Dock var vi lite svettiga för demontering av airflow kittet då vi inte haft de nere innan. Men de var inga större problem, faktiskt. Något lättade smällde vi på kylarbrygga och ic i ett nafs. Sen lite meckande med batteri plasering och dit fästning. Men de löste plankan 😀
    Sen var vi så gott som klara. Det tog en stund men det blev bra.
    Något som jag får ta på mig var att vi byte kylaren till en jag hade liggandes. Som jag trodde var ok. Klart den inte var de. Den läckte rätt omgående, men inte några mängder. Jaja, dags för provtur för att ställa GLT. Vilket gick bra! Han laddadde 0.3 Lite lågt, men det skulle vi ändra. Dock såg jag till min förvåning att en frostplugg sprungit läck 🙁
    Så jag vågade inte köra hem, så fick skjus hem av plankan. Vilket jag är väldigt tacksam för.

Så nu jagas det frostplugg och ny kylare.

To be con……

longjohn61
    Deltagare
    Beeos wrote:

Har du kollat med en motor renoverings firma dom kanske har dom 😉

Mvh Nisse

Beeos
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

@Beeos wrote:

Har du kollat med en motor renoverings firma dom kanske har dom 😉

Mvh Nisse

Har kollat runt lite.
    Men de verkar lösa sig.

Beeos
    Deltagare

Nu är frostpluggarna på väg ner! Hoppas dom kommer i morgon.
    Plus en ny kylare, varför vara snål? 🙄
    Så snart rullar förhoppningsvis Grålle igen! Troligen lite bättre nu med större IC och ny kylare samt en sjysterad CO halt! :mrgreen:

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 263 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng