Saab 900 Aero -88 "Grålle"
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero -88 "Grålle"
- Detta ämne har 262 svar, 25 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-22 08:26 av
Beeos.
-
FörfattareInlägg
-
@Torbo wrote:
Vad är planerna med projektet?
Kommer det bli massor av pollar i motorn, eller är det original som gäller? 😀
Han går rätt bra redan nu. Det kan vissa här intyga 🙂
Funderar på att uppgradera bromsarna, vad ska man med effekt till om man inte kan stanna?oktober 13, 2010 kl. 16:51 #178231@M.broberg wrote:
ang bromsarna så rekomenderade Peter carbotech XP8 från pean sweden, dom han kör med och ska tydligen vara bland det bästa 🙂
”Carbotech does NOT recommended XP8™ as a daily driven street pad due to elevated levels of dust and noise.”
http://www.ctbrakes.com/brake-compounds.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
Har dock också hört mycket bra om dem, men även om tar-ox.
@Anderslindh wrote:
@M.broberg wrote:
ang bromsarna så rekomenderade Peter carbotech XP8 från pean sweden, dom han kör med och ska tydligen vara bland det bästa 🙂
”Carbotech does NOT recommended XP8™ as a daily driven street pad due to elevated levels of dust and noise.”
http://www.ctbrakes.com/brake-compounds.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
Har dock också hört mycket bra om dem, men även om tar-ox.
*host* ja som sagt vare peter som rekomenderade dom, åh andra sidan rekomenderar han även bilstein racing på en vardagsbil, dock borde alla vara väl medvetna om att vi inte pratar om en man som kompromissar här 😆 bara kolla hans exempel på rostlagning 🙄
Körde en sväng i detta underbara väder! Runt 2grader och torrt, kan det bli bättre turboväder?

Är på jakt efter en billig vinterbil, för det känns ju sådär att vara utan bil i vinter. Även om man knappt kör så är det rätt gött att ha. Grålle kommer bara rulla fram tills det börjar bli riktig vinter. Så hojta till ifall ni har någon över 🙂
oktober 21, 2010 kl. 08:26 #178517Ser riktigt fint ut själv har jag ställd av min för i år 🙁
Mvh Nisse
@longjohn61 wrote:
Ser riktigt fint ut själv har jag ställd av min för i år 🙁
Mvh Nisse
Här nere i Skåne är det midsommar värme 🙂
Nästan iaf. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.