Saab 900 Aero -88 "Grålle"

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Aero -88 "Grålle"

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 263 totalt)
  • Författare

@Torbo wrote:

Peter’s garage borde ha en egen projekttråd…. 🙄

Peter skapar nog en egen tråd sen.
      Eller hur menar du?

oktober 6, 2010 kl. 07:29 #177855

@Beeos wrote:

@Torbo wrote:

Peter’s garage borde ha en egen projekttråd…. 🙄

Peter skapar nog en egen tråd sen.
        Eller hur menar du?

Alltså bara garaget. 😆

(Lite smått avundsjuk på Peters garage)

oktober 6, 2010 kl. 17:49 #177880

@Torbo wrote:

Alltså bara garaget. 😆

(Lite smått avundsjuk på Peters garage)

Ta en nummerlapp vet jag 😎

oktober 7, 2010 kl. 16:51 #177926

Vad är planerna med projektet?

Kommer det bli massor av pollar i motorn, eller är det original som gäller? 😀

oktober 7, 2010 kl. 18:41 #177919

@Torbo wrote:

Vad är planerna med projektet?

Kommer det bli massor av pollar i motorn, eller är det original som gäller? 😀

Han går rätt bra redan nu. Det kan vissa här intyga 🙂
              Funderar på att uppgradera bromsarna, vad ska man med effekt till om man inte kan stanna?

oktober 7, 2010 kl. 20:33 #177931

Bra bromsar är en fördel 😀

oktober 7, 2010 kl. 21:08 #177933

ang bromsarna så rekomenderade Peter carbotech XP8 från pean sweden, dom han kör med och ska tydligen vara bland det bästa 🙂

oktober 13, 2010 kl. 16:51 #178231

@M.broberg wrote:

ang bromsarna så rekomenderade Peter carbotech XP8 från pean sweden, dom han kör med och ska tydligen vara bland det bästa 🙂

”Carbotech does NOT recommended XP8™ as a daily driven street pad due to elevated levels of dust and noise.”

http://www.ctbrakes.com/brake-compounds.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

Har dock också hört mycket bra om dem, men även om tar-ox.

oktober 13, 2010 kl. 17:28 #178232

@Anderslindh wrote:

@M.broberg wrote:

”Carbotech does NOT recommended XP8™ as a daily driven street pad due to elevated levels of dust and noise.”

http://www.ctbrakes.com/brake-compounds.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

Har dock också hört mycket bra om dem, men även om tar-ox.

*host* ja som sagt vare peter som rekomenderade dom, åh andra sidan rekomenderar han även bilstein racing på en vardagsbil, dock borde alla vara väl medvetna om att vi inte pratar om en man som kompromissar här 😆 bara kolla hans exempel på rostlagning 🙄

oktober 17, 2010 kl. 13:24 #178354

Körde en sväng i detta underbara väder! Runt 2grader och torrt, kan det bli bättre turboväder?

Är på jakt efter en billig vinterbil, för det känns ju sådär att vara utan bil i vinter. Även om man knappt kör så är det rätt gött att ha. Grålle kommer bara rulla fram tills det börjar bli riktig vinter. Så hojta till ifall ni har någon över 🙂

oktober 17, 2010 kl. 17:11 #178363

Ser mycket fint ut! Häftigt att man ser molnen genom raggartrappan

oktober 21, 2010 kl. 07:31 #178514

@HenrikM wrote:

Ser mycket fint ut! Häftigt att man ser molnen genom raggartrappan

Det tänkte jag inte på, men de ser bra ut 🙂

oktober 21, 2010 kl. 08:26 #178517

Ser riktigt fint ut själv har jag ställd av min för i år 🙁

Mvh Nisse

oktober 21, 2010 kl. 09:25 #178519

@longjohn61 wrote:

Ser riktigt fint ut själv har jag ställd av min för i år 🙁

Mvh Nisse

Här nere i Skåne är det midsommar värme 🙂
                                Nästan iaf.

oktober 25, 2010 kl. 07:04 #178713

Gillar eran lösning med kablarna till extramätarna:) har sagt det förut med det är lika bra att säga det igen, jävlar va fin den är. Poleringen hos peter blev riktigt bra:)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 263 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.