Saab 900 Aero -88 "Grålle"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Aero -88 "Grålle"

• Detta ämne har 262 svar, 25 deltagare, och uppdaterades senast 2011-09-22 08:26 av .
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 263 totalt)
  • Författare
    Beeos
    Deltagare

@Torbo wrote:

Peter’s garage borde ha en egen projekttråd…. 🙄

Peter skapar nog en egen tråd sen.
    Eller hur menar du?

torbo
    Deltagare

@Beeos wrote:

@Torbo wrote:

Peter’s garage borde ha en egen projekttråd…. 🙄

Peter skapar nog en egen tråd sen.
    Eller hur menar du?

Alltså bara garaget. 😆

(Lite smått avundsjuk på Peters garage)

plankan
    Deltagare

@Torbo wrote:

Alltså bara garaget. 😆

(Lite smått avundsjuk på Peters garage)

Ta en nummerlapp vet jag 😎

torbo
    Deltagare

Vad är planerna med projektet?

Kommer det bli massor av pollar i motorn, eller är det original som gäller? 😀

Beeos
    Deltagare

@Torbo wrote:

Vad är planerna med projektet?

Kommer det bli massor av pollar i motorn, eller är det original som gäller? 😀

Han går rätt bra redan nu. Det kan vissa här intyga 🙂
    Funderar på att uppgradera bromsarna, vad ska man med effekt till om man inte kan stanna?

torbo
    Deltagare

Bra bromsar är en fördel 😀

M.Broberg
    Deltagare

ang bromsarna så rekomenderade Peter carbotech XP8 från pean sweden, dom han kör med och ska tydligen vara bland det bästa 🙂

anderslindh
    Deltagare

@M.broberg wrote:

ang bromsarna så rekomenderade Peter carbotech XP8 från pean sweden, dom han kör med och ska tydligen vara bland det bästa 🙂

”Carbotech does NOT recommended XP8™ as a daily driven street pad due to elevated levels of dust and noise.”

http://www.ctbrakes.com/brake-compounds.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

Har dock också hört mycket bra om dem, men även om tar-ox.

M.Broberg
    Deltagare

@Anderslindh wrote:

@M.broberg wrote:

”Carbotech does NOT recommended XP8™ as a daily driven street pad due to elevated levels of dust and noise.”

http://www.ctbrakes.com/brake-compounds.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

Har dock också hört mycket bra om dem, men även om tar-ox.

*host* ja som sagt vare peter som rekomenderade dom, åh andra sidan rekomenderar han även bilstein racing på en vardagsbil, dock borde alla vara väl medvetna om att vi inte pratar om en man som kompromissar här 😆 bara kolla hans exempel på rostlagning 🙄

Beeos
    Deltagare

Körde en sväng i detta underbara väder! Runt 2grader och torrt, kan det bli bättre turboväder?

Är på jakt efter en billig vinterbil, för det känns ju sådär att vara utan bil i vinter. Även om man knappt kör så är det rätt gött att ha. Grålle kommer bara rulla fram tills det börjar bli riktig vinter. Så hojta till ifall ni har någon över 🙂

henrikm
    Deltagare

Ser mycket fint ut! Häftigt att man ser molnen genom raggartrappan

Beeos
    Deltagare

@HenrikM wrote:

Ser mycket fint ut! Häftigt att man ser molnen genom raggartrappan

Det tänkte jag inte på, men de ser bra ut 🙂

longjohn61
    Deltagare

Ser riktigt fint ut själv har jag ställd av min för i år 🙁

Mvh Nisse

Beeos
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Ser riktigt fint ut själv har jag ställd av min för i år 🙁

Mvh Nisse

Här nere i Skåne är det midsommar värme 🙂
    Nästan iaf.

jesprut
    Deltagare

Gillar eran lösning med kablarna till extramätarna:) har sagt det förut med det är lika bra att säga det igen, jävlar va fin den är. Poleringen hos peter blev riktigt bra:)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 263 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng