saab 900 t8 bränsle problem

Forum Modellspecifika forum OG900 saab 900 t8 bränsle problem

Detta ämne innehåller 16 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-08-08 11:26.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare

halvardsson
    Deltagare

hej! jag har ett litet problem, nyligen lackat bilen och skulle i med motorn igen. allt är är färdigt, men nu ser jag att jag inte fått ihop bränslet som det ska. lägger upp bild på min garaget sida http://www.garaget.org/halvard, så om någon vet om det ska vara en slang där eller om det ska vara pluggat. vet ej hur det ska vara kopplat, det här är min första t8. har bara haft t16.

vart ska den slangen komma ifrån?

mvh/halvard

elvis
    Deltagare

på min insprutare ifrån 87 har inte den uttaget, men min 99 -78 Turbo har den pluggad.

halvardsson
    Deltagare

@99cc wrote:

på min insprutare ifrån 87 har inte den uttaget, men min 99 -78 Turbo har den pluggad.

ok skumt. ja jag undrar om man ska plugga den men det är ett jävla tryck på den. har flyttat om all slangar och provat allt, snart åker jag till saab. går i vägen för ett skit problem:D

fataren
    Deltagare

min ser inte riktigt likadan ut (my87) men om det motsvarar samma så går den till kallstarten.

longjohn61
    Deltagare

Har du tillgång till epc ❓ kanske det ger nån klarhet annars kan jag kolla om man blir nån klokare där
    99 turbo har ett helt annat bränsle huvud med 6 ansl och 2 pluggat så var det på mina 😉

Mvh Nisse

fataren
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Har du tillgång till epc ❓ kanske det ger nån klarhet annars kan jag kolla om man blir nån klokare där
    99 turbo har ett helt annat bränsle huvud med 6 ansl och 2 pluggat så var det på mina 😉

Mvh Nisse

just så ser mitt ut, fast det sitter på en my87, ❓ 😯

longjohn61
    Deltagare

Blir det tydligt så finns 2 bränsle huvud till my 87 😉

Mvh Nisse

morsole
    Deltagare

Om du har en 89 special har du taktgrunkan också att koppla in; sitter på bränslemängdmätaren och är vad jag minns kopplad till styrtrycksventilen. Inget stämmer med tidigare modeller; samma på 88I 8v, ser lika tokigt ut; men kan tyvärr inte det i huvudet då jag inte har haft så mycket med lambdastyrd k jetronic att göra.

Men står säkert i verkstadshandboken som klubben säljer, 5000 sidor för 195 kronor.

Kan vara värt pengarna när man håller på som vi gör!

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

halvardsson
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Mvh Nisse

tja. tack för ritningen, men fan jag undrar om jag saknar en slang. har kopplat alla men fattas ett hål, kankse ska vara pluggat i något hål.:D

halvardsson
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Mvh Nisse

tja. tack för ritningen, men förstår den inte riktigt, visar inte så bra vart slangar ska gå. har kopplat alla slangar men har ett hål kvar och det pissar soppa där. (som jag tagit foto på). kanske någonstans ska det vara pluggat.

halvardsson
    Deltagare

tack för alla tänkbara svar. är det ingen som har en t8 som kan ta en bra bild?:D

halvardsson
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

Mvh Nisse

vart kan få tag i epc?

longjohn61
    Deltagare

Finns ibland på blocket men inte ofta 😉

Mvh Nisse

andreas1
    Deltagare

kollade på mitt t16bygge där det sitter mek sprut och även där var den pluggad.
    glömde dock kolla i haynes när jag ändå var där,har typ 2 mil dit men ska kolla vad boken säger om jag kommer ihåg det troligtvis i morgon

halvardsson
    Deltagare

@andreas1 wrote:

kollade på mitt t16bygge där det sitter mek sprut och även där var den pluggad.
    glömde dock kolla i haynes när jag ändå var där,har typ 2 mil dit men ska kolla vad boken säger om jag kommer ihåg det troligtvis i morgon

härligt, vi hörs imorgon. nu är det sov dags. meka i veckan.:)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng