Saab 900 Turbo -85, ladufynd! Ska bli fin sommarbil.
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 Turbo -85, ladufynd! Ska bli fin sommarbil.
- Detta ämne har 107 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2023-09-03 07:33 av
wallero.
-
FörfattareInlägg
-
maj 24, 2021 kl. 12:29 #484633
Tack för alla fina kommentarer! Det återstår endel jobb fortfarande.. men börjar bli nått nu iaf! Men åter till rostlagningen. Efter ett mycket skickligt jobb så gjordes den även iordning för lackering. Helt otroligt nog så dök det upp fyra dörrar som var så gott som i nyskick och i samma färg som bilen. Så var bara att slå till!
-
Det här svaret redigerades för 3 år, 11 månader sedan av
Oscar Karlsson.
-
Oscar Karlsson.
Attachments:
maj 24, 2021 kl. 19:50 #484648Ah kul o se, detta har jag missat .Nu vill man ju se massa bilder. 🙂
//Björn
Mr_SunBear @ Garagetmaj 25, 2021 kl. 09:09 #484661Väl hemma i garaget igen så började finjusteringen inför lackering och vit body fick det bli på trösklarna. Jag tänkte lämna bort den på
lackering men köpte riktigt billack och lackade den själv, bilder på det kommer! ?Attachments:
maj 25, 2021 kl. 23:27 #484698Bakluckan är slut i nederkant så har en rostfri stående men byter ut den längre fram. Ena sidorutan bak tog jag ut då det var en rostfläck vid listen, den andra fick sitta kvar. Tanken är att den i framtiden ska hellackeras. Nu lackeras bara sidorna och sen polerar jag upp tak, huv och bagageluckan. Lacken är ok på dom så det får gå ?
juni 8, 2021 kl. 19:49 #485159Efter mycket slit med grundarbetet så blev lackeringen äntligen klar. Resultatet blev över förväntan och jag är riktigt nöjd. Lite våtslip och en rejäl polering på hela bilen så blir den nog helt okej. Monterade vänster bakdörr också. Fick även tag på en original träpanel som ska sättas på plats när bilen är klar ?
Attachments:
juli 5, 2021 kl. 12:40 #485938Efter hårt slit och mycket jobb så är nu bilen ihopmonterad, polerad och lackförseglad. Besiktning väntar till veckan! Jalusi ska på, nytt avgassystem, dragkroken ska fräschas till, innertaket ska bytas mm. Bakluckan och huven ska bytas framöver, har en lucka och huv utan rost som ska lackeras. Men den får duga för tillfället. Uppdateringar kommer om detta!
Ska bli jäkligt kul att äntligen få njuta av den ?
Attachments:
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.