Saab 9000 Talladega -90

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9000 Talladega -90

Detta ämne innehåller 222 svar, har 31 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-04-15 19:36.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 223 totalt)
  • Författare

Per-Erik
    Deltagare

Hade för mig att jag hade en projekttråd här med, men jag hittar ingen. På turboklubbens hemsida har jag skrivit lite om min talla sedan inköp…

Talladega Projekttråd

Per-Erik
    Deltagare

uppdatering här

Per-Erik
    Deltagare

Ny uppdatering idag… här

Per-Erik
    Deltagare

..och mera… här…

Per-Erik
    Deltagare

Ikväll rörde det på sig lite i garaget 🙂

Klicka här 🙂

soulmannen
    Deltagare

ojojoj det händer saker i garaget när jag inte är hemma ser jag,, det ser ju jättebra ut,, fortsätter du så så hinner du svetsa CDn också snart 🙂
    kul att förlja uppdateringarna o alla kommentarer som skrivs här om din renovering..:)

mvh dennis

Per-Erik
    Deltagare

Japp, här är det livat 😉

emul
    Moderator

Vilket fint skåp du fick! =) Går fort när du är framme, tjoho!!

/Frukosthälsningar från Shanghai 😉

Per-Erik
    Deltagare

Hejsan Shanghai 🙂

Jodå, det rör sig i garaget, jag var förbi efter jobbet idag och gjorde lite plåtarbete…

Per-Erik
    Deltagare

höger sida färdigsvetsad idag – imorgon ska det grovslipas, sen kommer det lite bilder 🙂

b-motor
    Deltagare

Hej

Underbart jobb du gör, det är ju en bil väl värd att rädda och bevara, snyggt blir det också!

Kämpa på!

Mvh Daniel

Per-Erik
    Deltagare

🙂 tack tack

Per-Erik
    Deltagare

Lite slipa och kapa idag efter jobbet:

Slipa:

Kapa:

Så, facit efter dagens arbete är att höger sida är färdigsvetsad och grovslipad, vänster sida färdigkapat (iallafall stort sett så)! 🙂 Jag är nöjd och glad….

Per-Erik
    Deltagare

liten runda till idag:

vänster bakskärmkant på plats, plus prov hängning av ”nya” dörren…

höger innerskärm, ovan tankåfyllnings röret

Per-Erik
    Deltagare

All svetsning klar, allt grovslipat! 2k grundat undertill och innerskärmarna. Jag har även kört på karosserikitt på alla skarvar under bilen och i innerskärmar… Naturligtvis glömde jag kameran hemma, sorry… Nu väntar jag på klart besked på dörrar och framskärmar från en rostfri(!) 91:a CC, och så ska det börjas spacklas, kanske imorgon kväll?!?!

:hammer:

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 223 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng