Saab 9000 Talladega -90
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9000 Talladega -90
- Detta ämne har 222 svar, 31 deltagare, och uppdaterades senast 2011-04-15 19:36 av
Per-Erik.
-
FörfattareInlägg
-
Martin wrote:OT:
Mange, du kan alltid vända dig till en lokal MHRF-ansluten klubb som har besiktningsmän.
De har rätt att besikta under förutsättning att de själva vill och känner att de hyfsad koll.Annars är det bara att hoppa in i bilen och dra en repa till Skåne – är inte så långt, och pengarna sparas ju in fort…
maj 5, 2010 kl. 18:36 #157625Du är självklart välkommen, om du tar bilen till THN under festivalen så kan jag hjälpa dig med en bes där.
juni 18, 2010 kl. 14:12 #159435har du blivit lite bekväm?? :):) lämnar bort bilen för service o hjulager byte
Ok, så eftersom min downpipe ändå läckte, så tänkte jag att när jag nu ändå ska byta, varför inte lite mer and-rum till turbon… sagt och gjort, en 3″ dp beställdes, för en mycket vettig peng kan tilläggas, och i fredags hämtades den upp. Ikväll blev det montage 🙂

3″ avassystem kräver stora klammer, vilket sonen Montana upptäckte
Min intercooler hade det gått hål på, men tack vare Anders hade jag en ny på hyllan, tackar!
Och när man nu ändå är på och rotar, varför inte ett riktigt luftfilter…
Så, nu ska det ut och rejsas 😉 – skojar bara!
Ja, klonkandet jag hört i framvagnen de senaste veckorna fick idag sin lösning… Döm om min förvåning när jag i morse skulle smörja upp bussningen och fann detta:
Nu sitter där en begagnad dito från returbilen (50:- ) så länge, så får vi se hur mycket garantin är värd 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
