Saab 9000 Talladega -90

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 9000 Talladega -90

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 223 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 5, 2010 kl. 17:01 #157611

      OT:
      Mange, du kan alltid vända dig till en lokal MHRF-ansluten klubb som har besiktningsmän.
      De har rätt att besikta under förutsättning att de själva vill och känner att de hyfsad koll.

        maj 5, 2010 kl. 17:32 #157617
        Martin wrote:
        OT:
        Mange, du kan alltid vända dig till en lokal MHRF-ansluten klubb som har besiktningsmän.
        De har rätt att besikta under förutsättning att de själva vill och känner att de hyfsad koll.

        Annars är det bara att hoppa in i bilen och dra en repa till Skåne – är inte så långt, och pengarna sparas ju in fort…

          maj 5, 2010 kl. 18:36 #157625

          Du är självklart välkommen, om du tar bilen till THN under festivalen så kan jag hjälpa dig med en bes där.

            juni 18, 2010 kl. 13:14 #159432

            Så, har precis hämtat hem bilen igen efter lite service, bla ett hjullager som var glappigt. Nästa på listan är ny slang till kopplingen, samt en 3″ downpipe 🙂

              juni 18, 2010 kl. 14:12 #159435

              har du blivit lite bekväm?? :):) lämnar bort bilen för service o hjulager byte

                juni 18, 2010 kl. 15:21 #159437

                japp, bekvämt är ordet!

                  juni 18, 2010 kl. 19:28 #159440

                  Bekvämt var det… skit! På väg till föräldrarna i Kvidinge ikväll så la abs pumpen av – inga bromsar! Jämmer och elände!!!

                    juni 18, 2010 kl. 20:18 #159443

                    hmm är det samma på min röda???

                      juni 18, 2010 kl. 21:09 #159446

                      samma till -92 passar inte

                        juni 19, 2010 kl. 15:08 #159460

                        nu är den bytt iallafall, imorgon ska det luftas…

                          juli 5, 2010 kl. 23:09 #160002

                          Ok, så eftersom min downpipe ändå läckte, så tänkte jag att när jag nu ändå ska byta, varför inte lite mer and-rum till turbon… sagt och gjort, en 3″ dp beställdes, för en mycket vettig peng kan tilläggas, och i fredags hämtades den upp. Ikväll blev det montage 🙂

                          3″ avassystem kräver stora klammer, vilket sonen Montana upptäckte

                          Min intercooler hade det gått hål på, men tack vare Anders hade jag en ny på hyllan, tackar!

                          Och när man nu ändå är på och rotar, varför inte ett riktigt luftfilter…

                          Så, nu ska det ut och rejsas 😉 – skojar bara!

                            juli 6, 2010 kl. 03:43 #160003

                            Trevligt med lite uppdatering! Fungerar AC:n i bilen?

                              juli 6, 2010 kl. 05:43 #160006
                              Filbrun wrote:
                              Trevligt med lite uppdatering! Fungerar AC:n i bilen?

                              Ja, den fungerar – allt är helt nytt, förutom kylpaketet inne i bilen 🙂

                                juli 8, 2010 kl. 19:49 #160119

                                Ja, klonkandet jag hört i framvagnen de senaste veckorna fick idag sin lösning… Döm om min förvåning när jag i morse skulle smörja upp bussningen och fann detta:

                                Nu sitter där en begagnad dito från returbilen (50:- ) så länge, så får vi se hur mycket garantin är värd 🙁

                                  juli 8, 2010 kl. 20:21 #160126

                                  se där ja,, det var inget dåligt brott, returbilen är bra den 🙂

                                Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 223 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.