SAAB 9000 Turbo 16 Sport 1991
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 9000 Turbo 16 Sport 1991
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 9000 Turbo 16 Sport 1991
- Detta ämne har 36 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2014-10-18 19:24 av
Molte.
-
FörfattareInlägg
-
@9k94 wrote:
SRS systemet kan ej läsas ut eller raderas med ISAT eller Tech2. Är ett annat diagnosverktyg som har 3st knappar och en display.
Kontakten finns bakom det stora facket i instrumentpanelen.mvh
Angående din fråga om det är ett Special testinstrument för SRS.. 😉
@9k94 wrote:
@9k94 wrote:
SRS systemet kan ej läsas ut eller raderas med ISAT eller Tech2. Är ett annat diagnosverktyg som har 3st knappar och en display.
Kontakten finns bakom det stora facket i instrumentpanelen.mvh
Angående din fråga om det är ett Special testinstrument för SRS.. 😉
Tack för svaret men SRS är återställt sedan ett tag.
'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
- 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
- 90 T16 -87 när jag ska överraskaFår lägga upp en bild på den samlade skaran när jag kom hem efter resan. Kul att det är tolvårssteg mellan bilarna. Tre helt olika personligheter. Just nu är det riktigt skönt att åka runt i 9000, den är betydligt bekvämare än min andra sommarbil som tyvärr inte rullat mer än 10 mil denna sommar.
Eftersom det gick så bra med bilen på semestern bestämde jag mig för att det kunde vara värt att pyssla om bilen lite. Den har trotts allt inte svikit med mer än en kylarslang som fått ett pysläckage, tillbaks på hemmaplan dock.9000 cc har jag börjat förstå börjar bli ganska ovanliga så jag blev glad när jag hittade en på skroten i Helsingborg, jag behöver nämligen den högra listen som sitter i skarven mellan taket och bakre flygeln. Typiskt nog var det också det enda som fattades på den bilen. Har någon en sådan till övers blir jag tacksam, det är tyvärr inte samma som på CD eller CS. Alltså ingen taklist men något skulle allt fixas och bredvid hittade jag en 9000 Griffin, tyvärr länsad på alla godbitar i inredningen men takluckan hade ingen norpat så den blev min.
Innertaket hängde nämligen på min lucka och med tight deadline var jag inte sugen på att dela min lucka och klä om den. Då var det enklare att ta en fräsch lucka och byta ut min, ångrar jag mig kan jag klä originalluckan i lugn och ro senare. Fräscht tyg i takluckan betyder att man också måste klä om innertaket, så en sväng till Top n´Trim fick göras för att införskaffa nytt tyg. Efter lite klipp och klistrande satt det nya innertaket på plats igen på kvällen. Inte speciellt svårt men det är bra med många händer när man klär taket samt ska få det på plats igen. Då är det bra att man hälsade på mamma och pappa som tyckte det var en perfekt kvällsaktivitet, vem är jag att säga emot? Nästa runda blir C-stolparna sen hade jag gärna klätt om dörrsidorna också.
Glasluckan fanns som tillval även -91 även om det endast verkar varit på CD-modellen, än så länge överväger dock ljusinsläppet det lilla avsteget ifrån original.Bilen som köptes för att tjäna pengar på har även jag blivit fäst vid. Även kul att det finns ett gäng intressenter utan att jag erbjudit den och pappa säger ”Den säljer du inte hur som helst utan att diskutera med mig”. Det blir nog en övervintrare…
/Magnus
- 90 T16 -87 när jag ska överraskaEn kort update av vad som hänt. Det går inte i ett rasslande tempo men med tålamod kan man hålla budgeten tight.
Nu har äntligen bilen fått rätt fälgar, Aero 16. Det blev en sportigare profil än med 15″ Directional. NOS kåpor över skruvarna gör det möjligt att läsa av kulören och blanda rätt metallicbas för att göra en ordentlig renovering framöver. Med tanke på priset för fälgarna så glänser de som guld dock.
- 90 T16 -87 när jag ska överraskaoktober 18, 2014 at 14:12 #141788Blir en otrolig skillnad med rätt hjul!!
Dom andra fälgarna gör sig bäst på og 900 eller som vinterfälg…lätta att tvätta…Ja lättvättade är de verkligen, och de gör sig bäst på 900 kan jag också hålla med om. Bilen åker snart in på vinterförvaring och 9-5an kommer ut så jag skonar den från vintern. 9-5an har inte rullat många mil sedan jag köpte den här.
Skulle haft en bra lokal så jag hade kunnat göra ett ordentligt ryck i vinter.'- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
- 90 T16 -87 när jag ska överraska -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.