Saab 900i -85 (AERO REPLIKA)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900i -85 (AERO REPLIKA)

• Detta ämne har 70 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 2011-12-14 19:51 av .
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 71 totalt)
  • Författare
    Beeos
    Deltagare

Hur kan en åsikt vara fel?

Spar det du plockar av. Så kan du bygga om den dagen du vill byta tillbaka.

M.Broberg
    Deltagare

@Beeos wrote:

Hur kan en åsikt vara fel?

det kan den inte men det är min åsikt att hans åsikt är fel.

Cirkelargument? javisst! :mrgreen:

ja spar om du vill, tänker inte tvinga honom att sälja grejjer till mig 🙂

longjohn61
    Deltagare

@M.broberg wrote:

OK, tänker inte käfta (öven om du har fel 😉 ) vill du bli av med den gammla går det lösa 🙄

Finns dom som älskar trubb fronten och dom som tycker dom är as fula smaken är som baken 😉
    Måste dock ansluta mig till broberg här trubb rockar fett 😎

Mvh Nisse

plankan
    Deltagare

@longjohn61 wrote:

@M.broberg wrote:

OK, tänker inte käfta (öven om du har fel 😉 ) vill du bli av med den gammla går det lösa 🙄

Finns dom som älskar trubb fronten och dom som tycker dom är as fula smaken är som baken 😉
    Måste dock ansluta mig till broberg här trubb rockar fett 😎

Mvh Nisse

+1 😉

msgfidde
    Deltagare

Ja smaken e ju som sagt som baken, möligtvis att fronten åker på igen en gång i framtiden elr om platsen inte finns så kommer den att säljas, men till rätt pris så går allt att sälja 😉

M.Broberg
    Deltagare

ska påpeka att baken är olika på nya och gamla med 🙂

andreas1
    Deltagare

har en 3 dörrars aerokopia med t16 röd skinnklädsel elhissar elspeglar o nya fronten på som ska säljas om det kan vara av intresse för 5000 kr
    bilen är körbar men rostig o obes finns i lund

msgfidde
    Deltagare

@andreas1 wrote:

har en 3 dörrars aerokopia med t16 röd skinnklädsel elhissar elspeglar o nya fronten på som ska säljas om det kan vara av intresse för 5000 kr

Du vill sälja hela bilen elr, för klädslen e jag inreserad av att köpa, även motor och elhissar och elspeglar, för morsan vill inte ha fler bilar här hemma på gården, men för 5000 så låter de vettigt om jag ska plocka delar från den, men jag får vänta till min nästa lön isåfall

msgfidde
    Deltagare

@msgfidde wrote:

@andreas1 wrote:

Du vill sälja hela bilen elr, för klädslen e jag inreserad av att köpa, även motor och elhissar och elspeglar, för morsan vill inte ha fler bilar här hemma på gården, men för 5000 så låter de vettigt om jag ska plocka delar från den, men jag får vänta till min nästa lön isåfall

Är inreserad av bilen, morsan tyckte inte de skulle vara några problem, men om du kan hålla den så hade de varit bra

andreas1
    Deltagare

ja det ska inte vara några problem den är ju inte uttsatt på annons eller så
    ja jag ser ju helst o bli av med hela då jag inte orkar stå med resterna sen
    hör av dig per mail saabturbo2011@hotmail.com så kan jag berätta mer om bilen skick mm
    tror jag har bilder oxå på den

msgfidde
    Deltagare

Såg nyss på en tråd på garaget, där dem bytte ut 8v sugmotor till en 16v turbomotor, och då såg hur mycket jobb de var att byta motor, med alla kablage och liknande, så jag vet inte om de blir motorbyte, är inte så super haj på el, är det svårt med alla kablar och liknande? någon som vet?

plankan
    Deltagare

Det beror jo till stor del på hur händig man är –
    jag har själv gjord den operationen och tyckte det var roligt.

Ang den ”donator”bilen i lund-
    vilken årsmodell är det på den ❓

M.Broberg
    Deltagare

Nja vet inte riktigt hur ”svårt ” det skulle vara? bara ta bort motorn med all motor el från donator bilen o slänga i nya. är det ens nått man behöver koppla om?

andreas1
    Deltagare

donatorbilen i lund är en 85a men reggad med 87ans t16
    varit en t8 från början tror dom tog hela elsystemet när det byggdes om

msgfidde
    Deltagare

Var i garaget igår kväll, och kollade bromsarna runt om, såg riktigt bra ut, ska bara byta handbromsbackarna så tar dem som dem ska sedan, och ikväll blir det garaget för hela slanten igen, och då åker dem nya Bilsteindämparna på 😎

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 71 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng