Saab 900turbo Lyx-83
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900turbo Lyx-83
- Detta ämne har 131 svar, 32 deltagare, och uppdaterades senast 2015-11-28 16:51 av
saab putte.
-
FörfattareInlägg
-
december 26, 2011 kl. 14:17 #36833
Idag fick det bli en liten snabbtvätt, passade på när det var varmt ute. Rena vårvädret ju. Sen har jag även bytt hjul igen. Nu med bra vinterdäck, dem andra som satt på silverspoke var värdelösa 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
december 27, 2011 kl. 22:32 #36897@900lyx-82 wrote:
Får knottrig hud av denna SÅ fina 900 lux.
Den är gudomligt vacker..Mh Fredrik.
Tack! kul du gillar den. Hoppas du får lite inspiration att renovera din då:).
december 27, 2011 kl. 22:36 #36898@Turbocab wrote:
Den är galet snygg faktiskt, får mig att önska att min och Karls Lux var tvåfärgad också. Helt rätt med Aerofälgarna också, passar fint!
Tack! Ja två tons lacken är nått speciellt. Gör hela bilen, synd bara att det är redigt dålig i lacken.:(. men men tanken är att den ska få gå som bruksbil ett tag sen längre fram i tiden kommer det nog en renovering av den. Rostmässigt är den jäkligt bra för åldern iallafall.
Nu ska jag erkänna att jag inte är sådär jätteförtjust i 15aero men dem är jäkligt tacksamma att ha som vinterhjul då dem är så lättvättade. Men visst,fult med dem på blev det ju inte men.Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
januari 13, 2012 kl. 18:41 #37909Nu är jag i rattbytartankar igen 🙂
Fräshade upp en gammal Sport o Rally ratt jag hade liggandes. Blev ganska bra, målade även i ny färg i SR märket, det var lite pilligt men det blev bra det med till slut.
Funderar på att sätta denna i Lyxen en sväng 🙂Om någon har nån gammal ratt som ligger och skräpar är det bara att hojta till 🙂
@Saab Putte wrote:
Nu är jag i rattbytartankar igen 🙂
Fräshade upp en gammal Sport o Rally ratt jag hade liggandes. Blev ganska bra, målade även i ny färg i SR märket, det var lite pilligt men det blev bra det med till slut.
Funderar på att sätta denna i Lyxen en sväng 🙂Om någon har nån gammal ratt som ligger och skräpar är det bara att hojta till 🙂
En sådan har jag med 🙂
Fast med röda loggan. Riktigt sköna att köra med.januari 14, 2012 kl. 11:11 #37855Ja dem är trevliga, jo det ska va röd logga på denna med men den fick bli vit, snyggare tycker jag.
februari 4, 2012 kl. 14:53 #39072Tjena i kylan.
Lyxen tog mig några varv runt sjön idag, väldigt solig och fint men tyvärr väldans kallt. Men men kul är det. Tyvärr lämna jag isdäcken hemma då jag inte var så sugen på att rota fram dem å sätta på när termometern visa -26 grader :).
Bjuder på en fin vinter bild.
februari 4, 2012 kl. 18:42 #39094Jodå det var trevligt, lite tråkigt med vanliga däck men nästa helg då ska jag köra skiten ur min röda tror jag 🙂 med fulldubbat.
Haha, ni har roligare på vintern upp igenom landet, så är det bara… Men jag tror folk börjar köra här på Mjörn snart, förra året var det massa spår.
T8an smäller igång fint i -26? Jag startade min Special själv igår runt -15 (!) och den tände på 3 varv. Rätt bra, milt uttryckt!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.