Saab 93-1958

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 93-1958

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 109 totalt)
  • Författare
    Lilln
    Deltagare

Ja det där är ju en jäkligt bra fråga och har själv funderat rätt mycket på det. Gillar vit sida men det sticker ju ut lite.
    Jag har med detta alltså inte kommit fram till något än ?
    Annats så gör du som Andreas skriver ?

marcus berger
    Deltagare

Ikväll åkte motorn ut. Imorgon blir det nog inspektion. Men befarar det värsta att vevlagren är dålig?

Bilagor:
    saab v4-ever
    Deltagare

Beträffande däck med vit sida på tvåtaktare:
    Jag gillar Vitours däck med smala vita sidan i kombination med fälgringar. Snyggast är det på en röd bil!
    Bred vit sida passar på jänkare men är inte lika snyggt på smalare profiler. Sportigast är helsvart men då också med rätt profil och mönster.

marcus berger
    Deltagare

Blev med svart sida tillslut.

Bilagor:

Helrätt på den bilen!! ?

saab v4-ever
    Deltagare

Passar!

marcus berger
    Deltagare

Några timmars skruvning med baklysena. Satte insatser från 96-ans blinkers/varselljus bak på 93-an och det verkar ju passa bra?

Bilagor:
    Morten S.
    Moderator

Några timmars skruvning med baklysena. Satte insatser från 96-ans blinkers/varselljus bak på 93-an och det verkar ju passa bra?

Ja det er samme innsats. To-polet i og med at brems- og blinklys bruker samme ledning i store deler av ledningnettet.

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1975 96 V4
    1989 900i 8V 5 dørs
    1992 900S 5 dørs
    2009 9-3 SC tid

marcus berger
    Deltagare

Fortsätter att förbereda med blinkers fram på 93:an. Och för att slippa framtida jordproblem med dåliga insatser som jag har så har jag borrat 2 hål och tvinnat ihop en egen jordkabel som jag sedan lödigt ihop. Gjort det runt om på bilen nu.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Här kommer nästa bild

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Imorgon skickas veven på renovering! Hoppas att missljudet upphör med den åtgärden?

Bilagor:
    Lilln
    Deltagare

Gött!
    Vart skickas den?

marcus berger
    Deltagare

Skickade den till Sandviken och igår ringde han och sa att den var isärplockade. Det var lite roligt för det är nått speciellt tydligen med den här veven då det var nån extra hylsa som satt på axeln som han bara sett på separatsmorda motorer? Så antagligen är blocket lite annorlunda oxå? Vet nog lite mer om några dagar och återkommer.

Lilln
    Deltagare

Vad spännande! ?

marcus berger
    Deltagare

Nu är veven klar? Nu ska jag bara ta mig 35 mil fram och tillbaks och hämta den… men kan kännas ju inte så jättejobbigt faktiskt?

Bilagor:
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 109 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng