SAAB 96 1300S – Sleeper projekt

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 1300S – Sleeper projekt

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 516 totalt)
  • Författare
    96GT
    Deltagare

@moparman wrote:

ÅÅÅÅÅ….. avundsjuk…. villhaaa… Snyggt som fanken är det i alla fall… Hmmm .. måste nog gå ner i garaget en stund :h :wrench :weld

:CE Men din kärra är helt klart rå

mas1
    Deltagare

@96GT wrote:

@mas1 wrote:

fyrbultade fälgar……hur…..spacers eller……? ❓

Nope, trummbromsarna har jag sålt. Har tänkt skruva dit komplett bromssystem från og900.

Intressant..
    Hur mycket och vad bygger man om? :wrench

96GT
    Deltagare

@mas1 wrote:

@96GT wrote:

@mas1 wrote:

fyrbultade fälgar……hur…..spacers eller……? ❓

Nope, trummbromsarna har jag sålt. Har tänkt skruva dit komplett bromssystem från og900.

Intressant..
    Hur mycket och vad bygger man om? :wrench

Tja.. Allt tror jag… Komplett bromssystem från og900 Turbo + bromsvåg. Hur det blir får jag ta efterhand. Säkert en massa jobb….

Morten S.
    Moderator

På det det internasjonale Saab treffet i Finland i fjor, ble det vist et konverteringskit for 900/9000 bremser til V4.
    Jeg var i kontakt med dem pr e-post men finner ikke det akkurat nå.

Legger ved et bilde

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1989 900i 8V 5 dørs
    2007 9-3 SC tid
    2008 9-3 SC tid

magnumr
    Deltagare

Annars så gör du som Jokkes plast Jocke i Karlskrona (vet inte vad han har för användarnamn på forumet) och svetsar dit hela framvagnen ifrån en OG900. Så tänker jag göra med min. Vet inte varför men tydligen så var det tvunget att vara en 900 ”trubbnos” alltså en tidig 900 alternativt en 99:a.

96GT
    Deltagare

@Morten Strandmoe wrote:

På det det internasjonale Saab treffet i Finland i fjor, ble det vist et konverteringskit for 900/9000 bremser til V4.
    Jeg var i kontakt med dem pr e-post men finner ikke det akkurat nå.

Legger ved et bilde

Intresant! Hvis det finnes et kit som gjør bolt-on av 900/9000 er jeg selvfølgelig intressert. Send gjerne PM eller poste her.

96GT
    Deltagare

@MagnumR wrote:

Annars så gör du som Jokkes plast Jocke i Karlskrona (vet inte vad han har för användarnamn på forumet) och svetsar dit hela framvagnen ifrån en OG900. Så tänker jag göra med min. Vet inte varför men tydligen så var det tvunget att vara en 900 ”trubbnos” alltså en tidig 900 alternativt en 99:a.

Har du bilder?

Annars blir det nog delar till framvagn og styrning från min 900i-88.
    Pluss att jag tänker att prova att flytta förstärkningstornen till utsidan av hjulhusen som ”Markus” har föreslått tidigare i tråden.

magnumr
    Deltagare

Det roliga är att faktiskt bilderna fortfarande finns kvar efter att ha legat ute på nätet så länge:

Det jag själv är nyfiken på är hur ride height blir med den framvagnen. Att sänka en bil med A-armar gör ju att hela framvagnsgeometrin ändras så man måste ju ställa in det genom att svetsa dit framvagnen på rätt ställe i höjdled på karossen.

96GT
    Deltagare

Lite nya rör till förstärking av karossen.

PS. Om någon vet var man kan få tag i ett fyrkantrör (ca 45x30x3) i kvaliteten E235+N eller E355+N med kvitto som intygar det, mottages detta tacksamt. Får inte tag i detta i Oslo där jag bor just nu.

e det där långnosen som du tänkte sätta soltak på som du va på långholmen ett par vändor med 2008/2009 nångång

96GT
    Deltagare

@järfällatwosmoke wrote:

e det där långnosen som du tänkte sätta soltak på som du va på långholmen ett par vändor med 2008/2009 nångång

Ja det är den 🙂 långholmsträffarna saknar jag…

96GT
    Deltagare

Efter x timmar i verkstaden börjar Inflytting av höger hjulhus äntligen att ta form. Inflyttat ca 6 cm. Blir precis plats för reservhjul och en 3 gallons tank i skuffen och fåorhoppningsvis 195 däck med bälgar i hjulhusen. Om jag nu räknat rätt…

96GT
    Deltagare

Höger hjulhus breddat och klart (Nästan…)

Morten S.
    Moderator

Fant dette nå:

@96GT wrote:

Intresant! Hvis det finnes et kit som gjør bolt-on av 900/9000 er jeg selvfølgelig intressert. Send gjerne PM eller poste her.[/quote]

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1989 900i 8V 5 dørs
    2007 9-3 SC tid
    2008 9-3 SC tid

96GT
    Deltagare

Då var det dags för vänster hjulshus. Fattar varför man byter hela panler på bilar i dag. Klippa ut rost och knacka plåt tar tid

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 516 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng