Saab 96-1961

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96-1961

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    marcus berger
    Deltagare

Har införskaffat ett par Saabar i sommar och en tredje på gång. Har inte skruvat Saab sen i påskas då jag blev ”klar” med min 93-58a. Så nu börjar det klia lite i fingrarna och börjar med en bil från 1961. Inredningen urtagen för rostlagning. Tyvärr mer än jag tänkte😂, men vad gör väll det? Har ju hela hösten på mig💪

Bilagor:
    Janne Hagnell
    Moderator

Du är makalös!💪🏻

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

marcus berger
    Deltagare

Då har man börjat lite smått. Mer rost än jag trodde på den här bilen😀

Bilagor:
    Adrian O
    Deltagare

Gillar golvet i ditt garage!

marcus berger
    Deltagare

Lite rostlagning fick det bli efter jobbet idag.

Bilagor:
    Martin
    Deltagare

Kan inte annat än hålla med Adrian. Golvet är ju superhärligt!

Kliar i fingrarna när jag ser rostlagningar nu. Är ju så kul att svetsa. Önskar jag hade ett garage att hålla till i… med lika fint golv!

marcus berger
    Deltagare

Tack för att ni gillar golvet. Lite trevligare när det är städat och ordning där.

Bilagor:
    Martin
    Deltagare

Ser ju finare ut än min lägenhet… Syftar främst på garaget, men måste erkänna att bilen nog gör det med.

marcus berger
    Deltagare

😂😂😂. Lite mera pallbockar inköpt idag så nu kommer jag åt att svetsa underifrån också😎

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Glycerol och T-Röd och man får tbx mjukheten i mattorna.

Bilagor:
    Mathias
    Deltagare

Tack för att ni gillar golvet. Lite trevligare när det är städat och ordning där.

Mäktigt garage 😮👍!

Mvh

Mathias

Martin
    Deltagare

😂😂😂. Lite mera pallbockar inköpt idag så nu kommer jag åt att svetsa underifrån också😎

Vad är det för fasoner? Ingen sport det där inte! Själv låg man på rygg, på grusuppfart, när det svetsade under bilen. Tröjan brann ju, men det är sånt man får ta. Resterna fick bli trasor, win-win typ..?

Återigen så är jag avis på det fina garaget, utfilall det inte märks 😅

marcus berger
    Deltagare

Tog en paus från svetsandet och åkte upp till Jämtländska skogarna för att hämta en 62:a idag🥳

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    marcus berger
    Deltagare

Mycket slit med rosten på den här bilen men igår svetsades den sista plåten på plats. Även gått igenom bromsarna i helgen och blev luftning igår. Fick ta en rörtång till hjälp då grannarna lyste med sin frånvaro😂

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Lsoderlund
    Deltagare

Nedsänkt saxlyft, det vore något.
    Faktiskt på senare tid börjat överväga mer och mer att införskaffa just en sådan. Allt blir ju så mycket lättare, inte bara service, utan alla små underhållsarbeten man gör, och så slipper man oroa sig att man får bilen över. Litar inte helt på mina pallbockar…

Snygg jobb förövrigt.

Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
    Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
    Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
    Saab NG9-3 SC ´07 "Andrabruksen"

Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng