Saab 96-1961

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96-1961

• Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    marcus berger
    Deltagare

Satte dit ”fotstöden” ikväll. Då dom som satt där var i uselt skick så letade jag fram några bättre och svetsade dit bockad plåt efter golvbytet så nu börjar det bli lite roligare att skruva med lite monteringsarbete och översyn över belysning.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Går framåt med Saaben och lägger ut en bild nu innan den blir polerad.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Rubbing ikväll blev det. Polerar klart bilen på torsdag men märker redan att resultatet kommer att bli trevligt😀

Bilagor:

Va!?
    Va den blå!?
    😄
    Snyggt jobbat! 👍

marcus berger
    Deltagare

Haha.. Ja det blev en överraskning. Men lika bra det då nästa projekt blir en grå bil? Tror jag? Eller vi får se vilken färg som döljer sig efter polering 😂😂

Det hade ju varit värre tvärt om. En blå bil som blir grå efter polering…. 😬

marcus berger
    Deltagare

Nu är poleringen slutförd. Syns nog ingen skillnad på bilden men blank och fin blev den. Montering av inredning och motor samt lite kringutrustning står på tur innan bilen är klar. Sen blir det besiktning och ut till försäljning då jag har Saabar så jag klarar mig.

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    marcus berger
    Deltagare

Vindrutelisten var bra tråkig på den här bilen. Så vindrutetätning löste problemet ganska bra och ser ju mycket trevligare ut också.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Nu börjar grejjerna komma på plats. Mattorna och baksätet monterat.

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Notera även det trevliga tillbehöret ”Norrlandsvärmen” som går runt längst golvet😀

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    Janne Hagnell
    Moderator

Bara Byskeplattan som saknas!👍🏻

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

saab v4-ever
    Deltagare

De tidiga 96:orna är coola med sina brädor i samma färg som bilen, snyggt också med tutknapp i rätt färg.
    Starkt jobbat!//H

marcus berger
    Deltagare

Vad är en ”Byskeplatta”?🤔

Janne Hagnell
    Moderator

63B93359-265A-4E20-9B62-6F25E158FFB7

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Bilagor:
    marcus berger
    Deltagare

Byskeplattan verkar ju slå min ”Norrlandsvärme” med hästlängder😂😂. Nu är hela inredningen på plats iaf. Det som återstår nu är att montera en motor av okänt skick då den som satt i är stum. Så fortsättning följer.

Bilagor:
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng