saab 96 1966! Bus bil

Forum Övrigt Projekt / Min bil saab 96 1966! Bus bil

• Detta ämne har 199 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast 2015-10-10 12:24 av .
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 200 totalt)
  • Författare
    2t-larsson
    Deltagare

Då var grenröret färdigt med tempgivare……..

2t-larsson
    Deltagare

Blir inte så mycket text i denna tråd tyvärr……..men här kommer lite fler bilder iallafall, har nu börjat med bakre hjulhusen.

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

2t-larsson
    Deltagare

saabtompa
    Deltagare

Riktigt häftigt projekt! Vilken primer andvände du? Instrumentbrädan ser grym ut! 🙂

2t-larsson
    Deltagare

Tack! Vanlig rostskyddsprimer dock en väldigt gammal, verkar va en riktig dunderfärg säkert full av kemikalier…..
    Instrumentbrädan blir nog bra om man bara lyckas få tag i en saab original varvräknare!

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

2t-larsson
    Deltagare

96GT
    Deltagare

@2t-Larsson wrote:

Ja, det tycker jag 🙂 En låg 96 är lite som en sportbil

2t-larsson
    Deltagare

Då var bilen nere på jorden igen:) alltid lika skönt när man är klar med rostlagning….

Per-Erik
    Deltagare

ska det bli hellackering nu eller?

2t-larsson
    Deltagare

@Per-Erik wrote:

ska det bli hellackering nu eller?

Ja det är väl tänkt att det ska bli hellackering!:)
    Färg och alla dess tillbehör är redan införskaffat.

/Rickard

Per-Erik
    Deltagare

fint! jag ser fram emot det läget… katten, jag ser fram emot att ha tid att börja riva min 66:a 😉

2t-larsson
    Deltagare

Skickade iväg vevaxeln på renovering idag, blir moderna motorcykellager, gott när allt blir nytt!!:)
    Fick fixa nya skivor till bagaget då de gamla var helt slut, men det är kul med lite variation i mekandet!

2t-larsson
    Deltagare

Då har man äntligen fått stolarna tyvärr så fanns bara ett bälte i lager så man får väl vänta ett tag till på det andra.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 200 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng