saab 96 1966! Bus bil
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 96 1966! Bus bil
- Detta ämne har 199 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast 2015-10-10 12:24 av
2t-larsson.
-
FörfattareInlägg
-
juli 12, 2012 kl. 21:38 #45671
Läckert det blev i motorrummet 🙂 det måste jag komma å kika på i morrn.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
juli 18, 2012 kl. 19:05 #45828För att inte tala om dakotan! Ser ju riktigt fin ut!
/Hälsningar från ett puch-fan. 😉
juli 18, 2012 kl. 22:06 #45836En röd Dakota årsmodell 1967 hade jag då det begav sig. Inköpt ny för 1200 kr, bensinen kostade under en kr litern och försäkringen kostade 15 kr helår.
/B
bengt@akesson-motorsport.se
juli 25, 2012 kl. 09:03 #46002@Fredrik Magnusson wrote:
För att inte tala om dakotan! Ser ju riktigt fin ut!
/Hälsningar från ett puch-fan. 😉
Dakotan är fin den också men crescenten är lite ovanligare!
Dakotan hade jag när jag var 15 och gjorde skrot av……körde rakt in i ett träd och knäckte framgaffeln 🙁
efter den smällen så renoverade jag den till det skicket den är idag…./Rickard
juli 25, 2012 kl. 10:33 #46004@2t-Larsson wrote:
Dakotan är fin den också men crescenten är lite ovanligare!
Dakotan hade jag när jag var 15 och gjorde skrot av……körde rakt in i ett träd och knäckte framgaffeln 🙁
efter den smällen så renoverade jag den till det skicket den är idag…./Rickard
Ja, dakota är ju inte direkt ovanliga! Mest sålda mopeden i sverige under flera år på 70-talet iaf. 🙂 Jag har också kvar min dakota som jag köpte när jag var 14 år 1994. Då hade tidigare ägaren lackat den knallgul, det var ju riktigt fräckt när man var 15 år. Eftersom det var så många som hade dakota på den tiden så stack den ju ut lite ur mängden.
Efter mopedåldern så blev den stående i ladugården och startades kanske en gång om året. För ett par år sen så tyckte min jämnåriga kusin att vi skulle vara med i ett mopperally, det var roligare än jag hade väntat mig så nu håller jag på med en rullande renovering. En 40 år gammal moped kan ju vara rätt sönderskruvad efter alla 15-åringar som har haft den. Sen är det en del rost på ramen som behöver fixas så småningom så då blir den nog blå igen. 🙂
Blev ett långt inlägg off topic det här… kanske borde starta en mopedtråd i off topic delen istället.
juli 25, 2012 kl. 10:38 #46005Ja man kanske skulle starta en tråd där istället. jag farsan och min bror har ett par styckna! Och det där med mopperally är faktiskt riktigt skoj, har själv varit med på ett par styckna…
/Rickard
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.