saab 96 1966! Bus bil

Forum Övrigt Projekt / Min bil saab 96 1966! Bus bil

• Detta ämne har 199 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast 2015-10-10 12:24 av .
Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 200 totalt)
  • Författare
    2t-larsson
    Deltagare

Jag har tillverkat ett utjämningsrör till min motor också men tankarna gick länge i att bara plugga och skita i utjämningen tills jag läst lite om detta. Läste faktiskt en del om Boost-Bottle men förstod inte allt vad det innebar.??..

Dicst wrote:
    Jag har gjort ett sådant rör som jag kan montera på min reedmotor och den byter karaktär på ett mycket tydligt sätt.

På vilket sätt? Är det vrid på låga eller höga varv som förändras då eller?

/Rickard

Dicst
    Deltagare

@2t-Larsson wrote:

På vilket sätt? Är det vrid på låga eller höga varv som förändras då eller?

Både och tyckte jag (rent subjektivt). Blir liksom jämnare fördelat, men eftersom jag hade reedventiler så funkade det så bra även på lågvarv att jag slutade experimentera med utjämningsröret och satsade på högre effekt på höga varv. Sen tänkte jag hjälpa upp lågvarvet ytterligare med lite boost bottle experiment. Räknade fram en bra lösning och skaffade passande prylar, men grejerna ligger fortfarande i en låda i garaget och väntar på att bli prioriterade. :czy

lars-erik
    Deltagare

Utjämningskanalerna är intressant, ska de finnas och hur stora ska de vara. För max effekt vid ett visst varvtal ska de väl tas bort.
    Har ej sett några trimanvisningar som tar upp dessa.

2t-larsson
    Deltagare

Först och främst vill jag tacka Dicst för föreläsningen om dessa utjämningsrör och tändning på träffen utan isåkning. Projektet har stannat av lite på grund av andra projekt men nån bild ska det väl gå att kasta upp ibland..

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

Händer väl inte så värst mycket just för tillfället men en bild kan jag väl bjuda på i alla fall….

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

Dags för en uppdatering!
    Jag har fått problem med huvudbromscylindern, bromspedalen går i golvet! 🙁 jag har kollat runt på lite olika ställen efter packningssats eller en begagnad komplett fungerande cylinder men utan resultat. Finns det verkligen ingen som säljer packningssats? jag borde väl inte vara den enda som behöver en sådan sats?…..

/Rickard

2takt_nicke
    Deltagare

Hur går det med trimningen?

2t-larsson
    Deltagare

@2takt_nicke wrote:

Hur går det med trimningen?

Nja Det har kommit lite andra saker emellan som husköp och sånt, och vad det gäller Saaben så har jag just nu bromsproblem :sad köpte en packningssats och skulle renovera idag men det gick åt pipan så nu behöver jag få tag på en ny huvudcylinder. Någon som har en att erbjuda? Det var massa fula märken inne i cylindern som ätit sönder packningarna och sen så gick den lilla pinnen av som håller ihop kolven….. :bh :sad

Ska försöka ta tag i trimningen tillbaka fram åt hösten tänkte ja.

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

En bild på problemet!

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

Nu kom det tydligen en bild som inte tillhör min tråd???????

2t-larsson
    Deltagare

Nyrenoverad huvudbromscylinder sitter nu i Saaben och det blev kanon bra :AP Gjorde en lång testrunda förra helgen för att se så allt fungerade. Det blev ungefär 30mil utan några som helst problem. Blev bla ett besök på Gelleråsen.

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

ännu en bild som inte hör till min tråd……..

/Rickard

Hahaha, du är lite extra hemsökt av forumspöket för närvarande!

2t-larsson
    Deltagare

@Christian Haugsöen wrote:

Hahaha, du är lite extra hemsökt av forumspöket för närvarande!

Ja det kan man verkligen säga! Två inlägg och två spökbilder….

/Rickard

2t-larsson
    Deltagare

Nu är exportblinkers monterade. :race

Rickard

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 200 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng