Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 96 1966! Bus bil
Spacers som är gjorda så att inga modifieringar krävs på bakre hjulhusen.
@Per-Erik wrote:
egen tillverkning, eller är det Manton?
Det är min kompis som har en arbetskamrat på en mekanisk verkstad som gjort dom. Vi hade som motto att kunna använda dom utan att göra någon åverkan på nått. Bakhjulen alltså. Nu får jag på 900/99:ans Silverspoke fälgar utan problem med 175/65/15 dimension även lite bredare men då tycker jag det blir lite för tajt mellan skärm och däck.
/Rickard
Sedär ja! Blev riktigt fint med ronalerna. 🙂 Kul att det funkade med spacerna med.
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
Tänkte vara ute i god tid för en gång skull och fixa klart vinterfälgar och fälgar till idäck redan nu : )
Köpte ett kapell från CCTrading att dra över bilen när den inte används, Grymt fint kapell måste jag säga. Största fördelen är att det inte blir någon fukt under detta kapellet. Har haft såna billigare kapell förut som varit rena skiten…..
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem