saab 96 1966! Bus bil

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 96 1966! Bus bil

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 200 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 17, 2013 kl. 18:51 #52442

      Lite Isåka bilder

        februari 26, 2013 kl. 16:58 #52787

        Spacers som är gjorda så att inga modifieringar krävs på bakre hjulhusen.

          mars 1, 2013 kl. 05:28 #52864

          egen tillverkning, eller är det Manton?

            mars 1, 2013 kl. 18:46 #52870

            @Per-Erik wrote:

            egen tillverkning, eller är det Manton?

            Det är min kompis som har en arbetskamrat på en mekanisk verkstad som gjort dom. Vi hade som motto att kunna använda dom utan att göra någon åverkan på nått. Bakhjulen alltså. Nu får jag på 900/99:ans Silverspoke fälgar utan problem med 175/65/15 dimension även lite bredare men då tycker jag det blir lite för tajt mellan skärm och däck.

            /Rickard

              april 7, 2013 kl. 10:00 #54244

                april 18, 2013 kl. 10:37 #54675

                  april 18, 2013 kl. 10:49 #54676

                  Ser trevlig ut nu när den är klar!

                  Sportlister kommer hem i början på maj. Begagnade i bra skick.

                  /Fredrik

                    april 18, 2013 kl. 10:53 #54677

                    Usch, vilken ful bil! :duck Inte alls sugen faktiskt… inte ett dugg.

                      april 18, 2013 kl. 11:11 #54678

                      @Rally wrote:

                      Ser trevlig ut nu när den är klar!

                      Sportlister kommer hem i början på maj. Begagnade i bra skick.

                      /Fredrik

                      Tack!
                      De är jag intresserade av, Pris?

                      /Rickard

                        april 19, 2013 kl. 08:09 #54713

                        Sedär ja! Blev riktigt fint med ronalerna. 🙂 Kul att det funkade med spacerna med.

                        Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

                          april 19, 2013 kl. 14:54 #54731

                          @Saab Putte wrote:

                          Sedär ja! Blev riktigt fint med ronalerna. 🙂 Kul att det funkade med spacerna med.

                          Blev skitbra! sen så blev den lite lägre med sommardäck(lägre profil än vinterdäcken), så det kan hända att det blir en liten sänkning fram över kanske…

                          /Rickard

                            april 19, 2013 kl. 17:03 #52444

                            Hur mycket breddar spacerarnanina bak? Ser ju grymt bra ut.

                              april 19, 2013 kl. 19:20 #54740

                              @Dicst wrote:

                              Hur mycket breddar spacerarnanina bak? Ser ju grymt bra ut.

                              De breddar 20mm bak så det är precis på gränsen att det går att ha 175:or. Skallen på originalbultarna är då kapade några mm också.

                                april 26, 2013 kl. 07:55 #54994

                                Tänkte vara ute i god tid för en gång skull och fixa klart vinterfälgar och fälgar till idäck redan nu : )

                                  maj 4, 2013 kl. 09:06 #55277

                                  Köpte ett kapell från CCTrading att dra över bilen när den inte används, Grymt fint kapell måste jag säga. Största fördelen är att det inte blir någon fukt under detta kapellet. Har haft såna billigare kapell förut som varit rena skiten…..

                                Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 200 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.