saab 96 1966! Bus bil

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 96 1966! Bus bil

Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 200 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • maj 16, 2013 kl. 16:23 #55701

        maj 21, 2013 kl. 18:49 #55874

          maj 21, 2013 kl. 19:44 #55879

          Snyggt!!!

          Ombyter är alltid trevligt.
          Sommarfälgar, vinterfälgar, isfälgar… Har du mer?

          /JP

            maj 21, 2013 kl. 21:53 #55891

            Läckert!

            Du får komma ner och hämta en omgång US-turbo, tror dem i vitt skulle bli väldans rallyaktiga. sen någon fin röd text runt centrum på den plana ytan. Så du får en omgång till med hjul menar jag 🙂 haha

            Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

              maj 29, 2013 kl. 19:20 #56151

              @Saab Putte wrote:

              Läckert!

              Du får komma ner och hämta en omgång US-turbo, tror dem i vitt skulle bli väldans rallyaktiga. sen någon fin röd text runt centrum på den plana ytan. Så du får en omgång till med hjul menar jag 🙂 haha

              Ja det skulle va kul att testa, skulle kunna ta med dom till jobbet så de får fräsa ut nån frän text…..

              /Rickard

                maj 29, 2013 kl. 19:34 #56153

                Då har man äntligen fått sportlister som ska på. Tror det kommer bli fruktansvärt vackert! :AP

                  maj 31, 2013 kl. 20:02 #54083

                  Mera Bilder!!! 😀

                    juni 3, 2013 kl. 17:08 #56285

                      juni 21, 2013 kl. 11:07 #52554

                        juli 7, 2013 kl. 09:06 #57393

                        Var förra helgen iväg på en väldigt trevlig veterandag på Ekshärads Hembygdsgård med 66:an Kolla länken! många trevlig fordon…..
                        http://www.eksharad.nu/hembygdsgården/motorsidan-11610827

                          augusti 4, 2013 kl. 16:43 #58153

                          Ja då kommer det lite bilder igen..

                            augusti 6, 2013 kl. 17:02 #58218

                            Nån som har lite tips om hur speedpiloten fungerar? Vilken fördelningsväxel som passar saab? m.m.
                            Fick nya ratten från Amerika på posten idag också…

                              augusti 7, 2013 kl. 13:42 #58251

                              Riktigt fin ratt! :CH

                              var köpte du den,och vad kostade kalaset?

                              har du nav eller köpte du det också

                              Mvh Johan

                                augusti 8, 2013 kl. 07:52 #56433

                                @Jrocket wrote:

                                Riktigt fin ratt! :CH

                                var köpte du den,och vad kostade kalaset?

                                har du nav eller köpte du det också

                                Mvh Johan

                                Köpte den på ebay.com då den var betydligt billigare där än här hemma i Sverige.
                                Navet köpte jag på seabeachtrading.se
                                Om det var billigt eller dyrt kan man ju alltid diskutera men hela kalaset kosta väl ungefär vad man får ge för en original Saab sport ratt i bruksskick.
                                Eftersom bilen i övrigt inte är original så tyckte jag att det kändes bättre att köpa en ny istället för en begagnad i halvdant skick för samma pengar.

                                /Rickard

                                  augusti 8, 2013 kl. 18:27 #56470

                                  OK, tackar för infon!

                                  På seabeachtrading.se står att 96:ans nav är från årsmodell 70, men det passar även äldre? Jag har en 1962 kortnos.

                                  Riktigt trevlig bil du har !

                                  Mvh Johan

                                Visar 15 inlägg - 121 till 135 (av 200 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.