Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 96 1966! Bus bil
Snyggt!!!
Ombyter är alltid trevligt.
Sommarfälgar, vinterfälgar, isfälgar… Har du mer?
/JP
Läckert!
Du får komma ner och hämta en omgång US-turbo, tror dem i vitt skulle bli väldans rallyaktiga. sen någon fin röd text runt centrum på den plana ytan. Så du får en omgång till med hjul menar jag 🙂 haha
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
@Saab Putte wrote:
Läckert!
Du får komma ner och hämta en omgång US-turbo, tror dem i vitt skulle bli väldans rallyaktiga. sen någon fin röd text runt centrum på den plana ytan. Så du får en omgång till med hjul menar jag 🙂 haha
Ja det skulle va kul att testa, skulle kunna ta med dom till jobbet så de får fräsa ut nån frän text…..
/Rickard
Då har man äntligen fått sportlister som ska på. Tror det kommer bli fruktansvärt vackert! :AP
Var förra helgen iväg på en väldigt trevlig veterandag på Ekshärads Hembygdsgård med 66:an Kolla länken! många trevlig fordon…..
http://www.eksharad.nu/hembygdsgården/motorsidan-11610827
Nån som har lite tips om hur speedpiloten fungerar? Vilken fördelningsväxel som passar saab? m.m.
Fick nya ratten från Amerika på posten idag också…
@Jrocket wrote:
Riktigt fin ratt! :CH
var köpte du den,och vad kostade kalaset?
har du nav eller köpte du det också
Mvh Johan
Köpte den på ebay.com då den var betydligt billigare där än här hemma i Sverige.
Navet köpte jag på seabeachtrading.se
Om det var billigt eller dyrt kan man ju alltid diskutera men hela kalaset kosta väl ungefär vad man får ge för en original Saab sport ratt i bruksskick.
Eftersom bilen i övrigt inte är original så tyckte jag att det kändes bättre att köpa en ny istället för en begagnad i halvdant skick för samma pengar.
/Rickard
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem