saab 96 1966! Bus bil
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / saab 96 1966! Bus bil
- Detta ämne har 199 svar, 28 deltagare, och uppdaterades senast 2015-10-10 12:24 av
2t-larsson.
-
FörfattareInlägg
-
november 4, 2013 kl. 06:05 #59090
Din bil är ju så helrätt. Jag är jättesvag för just långnosarna och din är rätt i precis varenda detalj. Är väl i finaste laget för att kallas busbil, den är ju finare än många ”renoverade” sk. ”finbilar” !!!
november 30, 2013 kl. 10:56 #61377@SölveSlamsug wrote:
Din bil är ju så helrätt. Jag är jättesvag för just långnosarna och din är rätt i precis varenda detalj. Är väl i finaste laget för att kallas busbil, den är ju finare än många ”renoverade” sk. ”finbilar” !!!
Tack!
/Rickardnovember 30, 2013 kl. 11:00 #61378Öppningsbara sidrutor ska fixas iordning och skickas på kromning under vintern är det tänkt.
/Rickard
november 30, 2013 kl. 22:09 #58066Sedär ja, kommer bli kanon med dessa rutor 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
december 25, 2013 kl. 17:29 #62108Undrar vem det är som ligger i jag 🙂 haha
blir bra detta, blir en busig nyans på motorn sen.Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
december 30, 2013 kl. 18:35 #62307Då kommer lite bilder på reparationen av fönsterramarna.
Nån som har erfarenheter kring kromning? Funkar det att använda silverlod för att fylla ojämnheter och sedan kroma på detta?/Rickard
december 30, 2013 kl. 19:50 #62310Läckert, blir bra detta. 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
januari 6, 2014 kl. 10:36 #62484Hej!
Har nu snart kört ett år med bilen och det har varit otroligt kul, men under tiden man kört så har man upptäckt en del brister och även en del saker man lyckats få till riktigt bra. Det som Kändes mest var i början av sommaren när hela bilen skakade nått otroligt vid acceleration. Efter lite fundering så ryckte vi av huven och drog en repa, det var inte så svårt att förstå vad felet var!! Hela motorn jucka typ 1dm i sidled!! resultat av detta avbrutna kylarfästen. Ett extra motorfäste senare så var det lite lugnare. :AP
En grej som varit riktigt lyckad var min chansning att köpa Avgastempmätare på biltema, Funkat skitbra :CH En liten detalj med dessa är utseendet vilket inte kanske passar in i en gammal saab + att belysningen i dom är förskräcklig riktig A-traktor känslan, det är typ 6 olika färger att växla mellan och de lyser upp hela kupén om man åker på kvällen. men som sagt funktionen av själva tempmätningen har varit bra. Har gott efter dessa när förgasarna bestyckats. Nu har jag skaffat en annan modell som kanske passar in lite bättre och förhoppningsvis har lite bättre bakgrundsbelysning. 😀
/Rickard
januari 12, 2014 kl. 12:37 #171864Rutramarna börjar bli klara för kromning och grejer till motorprojektet har också börjat komma hem.
Frågade en kromningsfirma vad man kunde använda för att fylla ojämnheter med och de svara att silverlod, mässinglod och även tenn funkade bra att kroma på och jag skulle även tro att koppar funkar bra också. BILDER!
/Rickard
januari 12, 2014 kl. 21:08 #136426Fint det blir, så det gick bra med silverlod. bra att veta 🙂
Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂
januari 22, 2014 kl. 17:29 #96304Då har förgasarna kommit, bara att börja tillverka lite flänsar och insug m.m.
/Rickard
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
