Saab 96 -62 (Monte-Carlo #303 Replika)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62 (Monte-Carlo #303 Replika)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62 (Monte-Carlo #303 Replika)

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare

Får man gissa vad dom större planerna är? :racesmile:

oktober 22, 2008 at 20:35 #129261

Gissa på du Johan! 🙂

oktober 24, 2008 at 20:32 #129346

Hej alla glada! 🙁 😀

Då har man tagit sig hem till Laxå igen. Har hunnit monterat träratten idag i alla fall. Var och tittade på filmen Rallybrudar nu ikväll istället. Det var även en liten utställning utanför biografen med rallybilar. Självklart tog jag med bilen dit och visade upp den. De andra bilarna var av modernare slag och av fel svenskt märke. 😀

Här kommer en bild på hur det blev:

Vad tycks?

oktober 24, 2008 at 22:36 #129350

Det blir bra, du får till bilen snyggt.
            Vad tyckte du om filmen, såg du mig nått??

oktober 25, 2008 at 07:55 #129359

Hej Lollo.
              Var du också med ?? Jag såg bara din bil !!

Hej Dajje.
              Jag gillar stuket på din bil. Tycker det är läckert att du skall göra en kopia av Carlssons bil.. Keep up the good work !!

// Jonas

oktober 25, 2008 at 11:46 #129367

Ja Lollo, jag såg allt din bil. 🙂 Ett par gånger i alla fall. Göran D från LeMans-teamet skymtades också. Han var flaggviftare i några scener.

Tack för kommentarerna om bilen!

oktober 25, 2008 at 12:15 #129368
                  Gunnerfeldt wrote:
                  Hej Lollo.
                  Var du också med ?? Jag såg bara din bil !!

Japp, eller med, jag körde den, frun såg mig och kompisen, hon tyckte det var jätteroligt??

oktober 25, 2008 at 21:14 #129384

Update!

Idag har jag säkrat min sysselsättning även när denna bil är klar. :racesmile:
                    Jag var nämnligen och tittade på en till röd 62:a som jag ska få helt gratis. Det är bara en kaross på hjul i princip, men den var rätt hyffsad. Perfekt för att bygga racingbil av! Den ska ställas undan så länge, till tiden och framför allt pengarna rullar in. 🙂
                    Fick även en 4-växlad låda som skall hoppa i 303:an. :worshippy:

Det jag har hunnit med idag på bilen är bortmontering av radio och antenn, samt montering av Halda Speedpilot. Antennen var monterad så finurligt att inga hål i karossen blev gjorda. Se bild!

Tyvärr saknades emblemet som normalt ska sitta där, men jag fick ett utav Martin i Arjeplog, så det löste sig.

Montera bort radion och antennen var värre än jag först tänkte mig. Det gick ju en låååååång kabel till antennen. Den var dragen bakom instumentpanel, golvmattor, sidopaneler och sen upp i karossen i bagaget. Fick ju ta ur baksäte och allt… :tired:

Så här blev det med emblemet i alla fall:

Sedan bort med handskfacksluckan och kapa bort lite plåt så att Speedpiloten passar:

I morgon måste jag åka till mitt delförråd och hämta en täckplåt att kapa till och fylla hålet till höger om Speedpiloten.

oktober 25, 2008 at 21:17 #129386

Jag blev nästan rädd att du monterat antennen, Puh vilken tur att så inte var fallet, grattis till SAAB bacillen:-)

oktober 26, 2008 at 19:00 #129439

Dagens arbete:

Idag har jag monterat taksökaren. Vilken pillergöra… :tired: Alla små skruvar och brickor som ska pillas in under innertaket… :sick:
                        Dessutom saknades några skruvar vilket gjorde det ännu bökigare. :applause:

Började med att placera ut mallen för hålen:

Efter massa borrande och pillande så blev det i alla fall såhär:

Kapade även till en radiolucka för att täcka upp hålet bredvid Speedpiloten.

Någon dag nu i veckan ska jag ner till en firma här och skaffa fram fyra stycken treor och två stycken nollor. 😉

Fortsättning följer…

oktober 26, 2008 at 19:06 #129440

kul!!!!!!!!!!!!!!!

oktober 26, 2008 at 19:26 #129441

Nu gör bilen 120km/h på tomgång!!! 😀

Blir himla snyggt!

oktober 27, 2008 at 12:45 #129486

denna måste du ta upp till kalldraget david, sngygt blir det!!!!

2x 92B -53 (Svart)
                              95 -61 (Pärlgrå)
                              99 -69 Custom (Vit)
                              900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
                              9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)
                              9-5 Anniversary Edition, -07 (Ice Blue Metallic)
                              9-3 Griffin -12 (Carbon Grey Metallic)

oktober 27, 2008 at 17:17 #129495

Grymt snyggt!!! :applause: :racesmile:

oktober 28, 2008 at 21:54 #129546

Idag har jag vart hos en reklamfirma och visat vad jag vill ha fram för dekaler. De skannade in några bilder och ska nu se vad de kan göra av dem. Blir det inge bra, blir jag tvungen att rita dem i datorn.

Denna kväll spenderades med att bygga ett fack i dörren för förvaring av kartor. Har sett bild från originalet och den har ett sådant. Jag letade rätt på en gammal dörrsida som fick offras för detta. :/

Sedan tillverkades en låda utav masonit som bockades och silvertejpades för att bli stabil. Ska klä insidan med tyg tänkte jag, för just nu ser det inte så värst ut… :sick:

Sen blev jag så hungrig…hade inte ätit sedan lunch. :tired:

Måste bara berätta om specialnumret från Saab-ANA som jag köpte. Vilken nostalgi! 20 sidor som handlar enbart om Erik, Gunnar och deras vinst. Fanns många bilder som jag aldrig sett heller. Bland annat från insidan av bilen. Efter att ha läst igenom hela häftet fick man reda på mycket nytt kan jag säga! 😉

Det blir mer någon annan dag, var så säker! 😀

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.