Saab 96 -62 (Monte-Carlo #303 Replika)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62 (Monte-Carlo #303 Replika)
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 96 -62 (Monte-Carlo #303 Replika)
- Detta ämne har 57 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 2009-06-02 13:32 av Dajje.
-
FörfattareInlägg
-
Update! 🙂
Nu har jag jobbat varje eftermiddag och kväll hela veckan med bilen. Har varit mycket smågrejer som har fixats till och blivit utbytta. Här kommer en bild från interiören. Har målat stolen så nu gör den sig fint i bilen! Kartläsarlampan är även monterad nu.
Sen har jag även putsat upp den ordentligt både ut och invändigt och tagit bort alla dekaler.
Nu väntar bilen på transport till Stockholm där den ska få vidare behandling. Dekalfirman som stod för allt dekalarbete till LeMans93:an ska börja skissa fram dekaler med rätt utseende för att min ska bli som originalbilen från 1962-års Monte-Carlorally. Gr.2-motor håller just på att byggas på en motorfirma i Stockholm. Monteringen av allt detta sköter sedan två andra Saabfilurer. Jag hinner inte göra mer, eftersom jag ska upp till Arjeplog nu. Flyget går i morgon (idag) förmiddag. Blir studenten till sommaren dessutom!! 😀
Tack o hej!
Tackar! 🙂
Lite ändringar i projektet nu. Bilen kommer att visas nu i helgen i Karlskoga med Retrospective Motorsport. Det är en stor PR-dag inför Midnattssolsrallyt 2009. Min bil kommer att köras där i sommar, förare ännu lite oklart.
Några 303-dekaler kommer därmed inte att hamna på bilen förens Midnattssolsrally är slut. Alltså någon gång i slutet av juli. Istället hamnar alla dekaler som ska dit inför Midnattssolsrallyt på först och sedan byts de ut mot de riktiga 303-dekalerna. 🙂
Så har någon vägarna förbi Karlskoga så finns min bil att beskåda där, men jag är i Arjeplog. 🙂
MVH
DavidDajje! Mfl! Saabgaraget finns inte längre! Lokalerna är kvar men att kalla det ”saabgaraget” numera är helt fel!
Saabgaraget hette det när samtliga medlemmar i en garageförening hade Saab! Numera är det ett vanligt hobbygarage med varierande vagnpark
Intressant att startnumret redan sitter på??? Trodde att tilldelningen skulle vara klar på söndag 3maj????
/Fredrik
Fredrik:
Jag vet att det är felaktigt att kalla det Saabgaraget. Tänkte bara att folk vet vad jag menar om jag säger så. Angående startnumren så är de från tidigare år. Organisationen Midnattssolsrallyt hade några över. Det såg bättre ut vid utställningen så än ingenting alls på dörrarna. Så allt är i sin ordning. 🙂Fel eller helt fel att kalla ett garage med många SAAB för SAAB-garaget? Inget som vi som har trevligt i garaget lägger energi på att hänga upp oss på Dajje 😉 Jag förstod precis och hittade dit utan problem. Utan att ens fråga. Alldeles nyss. Finfin bil du har. Blev tom förevigad med min digitalkamera. Och den där skålade stolen i bilen din, vet du (eller någon annan) om det går att få tag på ngt liknande? Gärna svar här eller PM i så fall. Intresserad av en som passagerarstol till min Sport som skall ut på racingbanorna så småningom. God afton.
Ok! Det köper jag.
En kompis såg din bil vid Ekolskrog härom dagen & han sa att den såg Mkt fin ut!
Timo!
Som nuvarande hyresgäst i detta garage så är du väl insatt i att det slutade heta saabgaraget när halva gänget flyttade ut efter en massa tråkiga historier.
Rätt infekterat läge för en del inblandade!Bra Fredrik! Japp, jag är i garaget. Men jag har faktikt ingen reation till de (ev) tråkigheter som varit. Det jag vet är att hyran höjdes kraftigt och en del flyttade. Ingen av oss som är där nu har någonsin grubblat över vad garaget heter. Vi lägger tiden på att skruva och att fika.
Fast vill man, kan man nog småhälla bränsle på alla möjliga brasor – i evigheter. Och så läker aldrig såren. Vill man att entusiasmen skall handla (även) om annat än bilar och delar till dem, dvs relationen till entusiasterna själva, då skippar man det surmulna gaggandet och ser till att ha trevligt i stället.
En fin vår skall du ha och alla andra förresten, så kan vi blinka entusiastiskt till varandra på vägarna. Häpp!
PS. Tack för snabba PM om buck-seats. Har hittat en som kan funka med litet ombyggnad men finns de någon mer så gärna PM.
Hej igen!
Tyvärr blev det aldrig någon körning i Gärdesloppet. Tiden rann ut för oss, eftersom vi saknade en del smådelar. Då bestämde vi att det var bättre att bygga klart bilen när man har god tid, så att inget går fel. Vi var i vilket fall på plats på Djurgården, så det blev lite fina bilder som ni kan se på min hemsida:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.