Forum › Övrigt › Projekt / Min bil › Saab 96 -65 (Projekt effektökning)
- Detta ämne har 121 svar, 19 deltagare, och uppdaterades senast 2011-02-21 07:49 av .
- FörfattareInlägg
- 25 juni, 2009 kl. 16:47 #141979
saab-9tisen
DeltagareMan tackar.
Bilden blir bättre om man sparar hem den.
32 mil står jag på nu och då ska jag hämta sambon kväll så de bi nog 3 mil till!
varenda tillfäle som kommer så bi de saab!!10 tim borde ju va ca 100 mil de om man nu kör fort och lite belastning hela tiden.
Siktar på de jag!! senså :racesmile:avgastempen ska man haft ordentlig koll på nu med.. :lecture: sitter en nödlösning där.
Med den så kan se 2 av cylindrarna i alf, men inte samtidigt.2 juli, 2009 kl. 20:09 #142268saab-9tisen
DeltagareHej gjorde ett litet test 0-100 för att se att den verkligen går bättre än den förra motorn.
0-100 lyckades jag på ca 11 sec om det är bra eller ej vet jag ej. annars blir det till att lätta bilen!!De jag vet är att den inte går riktigt rent.
och när man släpper gasen för att lägga in en ny växel
så motorn hinner sura ner sig så de blir lite segt mellan växlarna.
Ingen som har någon bil att jämnföra med?2 juli, 2009 kl. 20:56 #142271fredrik
DeltagareMicke Bergman körde 201m på Saabdraget på 11 blankt vill jag minnas & exakt 100Km i sin superlättade kortnos.
Niklas körde fortare Tror han nådde 109 eller om det var 107 på 10,7SJag har kört med min GT på 620kg tom på 11 blankt & 101 tror jag det var.
Hade räknat med 10,8 men det var fuktigt på banan så tiderna blev inte braHur som helst så ryter din bil på riktigt bra! Det såg vi när vi var på plats i Hammarstrand!
/Fredrik
3 juli, 2009 kl. 07:40 #142291benny
Deltagare0-100: 11,669
0-201m 11,653/99,84km/h
0-402m 18,009/125,93km/h66 grupp 1 filad. 8:39 v4
Ska bli intressant o testa i bänken i höst.
Va har du för register i maskinen, när börjar den dra/slutar?
3 juli, 2009 kl. 09:52 #142294saab-9tisen
DeltagareAjaj jag får nog putsa lite på mina tider!!
Blir nog en sväng i kväll med bilen och datan.
Ibland hadde de vart enklare att byta munstyken :jobbar:Mitt register är lite difust så de får jag återkomma med..
Sist jag vägde min bil vägde den 825 men då fans de inget baksäte och div andra prylar i!
De jag saknar nu är adaptrar för att använda vanliga stift.
Vart fins adaptrarna? Har klubben?
Eller vart kan man köpa en gängtapp M14 X 1,25?3 juli, 2009 kl. 10:52 #142302benny
DeltagareJo inte lättaste på vägen, vi håller på o grovmappar en Rs2a hemma.
jävligt på vägen redan vid 1kg.Ang adapters så hade varken klubben eller xp för nån månad sen.
men det var på gång.eller göra egna av gamla tändstift.
Löser du inte tapp, kan jag nog skicka en på Måndag.
Pm isåfall.7 juli, 2009 kl. 17:35 #142483saab-9tisen
DeltagareNU har jag kört … mil med laptopp i handen men den är bara grund mappad till 5000 varv!!
Kopplade in en lamda bara för att se hur den reagerade.
Då visade de sig att bilen fått förlite bränsle på full gas så jag fetade på vid full belastning mellan 1000-4000 varv så ligger nu de på lambda 0,8-0,85 vilket blir ca 12/1 (bensin/luft)
Bilen blev helt klart bättre då. Tur att tändningen har varit så snält stäld än så länge.
Sedan hur exakt denna smalbands lambda mäter är de ingen som vet!!
Blev ändå inponerad av att de fungerade.
Jag prövat lite men lamda 0,7 är för fet och över 1,1 och upp är för min motor för magert enligt denna lamda med mätare.
Sedan lär ju den färskgas som läcker ut på dessa låga varv störa lagomt mycket:nono:Så man får se hur lånde den pallar med oljan :hype:
Hittade felet varför den surade ner sig mellen växlarna med va bara ett värde som va missat :doh:
Har även nu kopplat in 3 tempraturpromber till tre stömbrytare så jag ser vilken cylinder bilen inter går på :banghead:!!!
Väldigt iriterande att den inte vill gå med A8:or, kanske man kör för mesigt för de änsålänge!!27 september, 2009 kl. 07:44 #145874benny
DeltagareHur går det för han där uppe?
Mappat hela sommaren??Uppdatera oss.
28 september, 2009 kl. 10:40 #145919saab-9tisen
DeltagareJo då de har blivitt en del mappand men jag har inte riktigt haft tid för min pärla. Mycket annat att stå i på sommaren med semester och allt.
Har gjort en del på huset med.Men jag hade ju planerat att bromsa den i höst iaf. 🙂
Sedan dum som man är så har man redan dragit igång ett nytt projekt.
Men nu är det 4 takter som man får hålla reda på!!// Mattias
10 mars, 2010 kl. 21:52 #1545202takt_nicke
Deltagare4takt? låter inte bra min vän.. =)
17 mars, 2010 kl. 19:33 #154970saab-9tisen
Deltagare19 mars, 2010 kl. 18:37 #155122saab-9tisen
Deltagare19 mars, 2010 kl. 21:06 #155136grushink
Deltagaremycket intressant bygge måste jag säga,, hur har du gjort med vxl låda??? kan du inte ordna lite mer inspirerande bilder på bygget, du har väll tagit lite bilder under tiden du byggde:)
26 mars, 2010 kl. 11:00 #155422tommie
Deltagareriktigt ballt..
får mig o tänka på denna pärla..
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=69&sid=33501e086c273af1752fe3aedb8ec20bhade gärna sett bilder på dina lösningar med fästen osv.
//Tommie
27 mars, 2010 kl. 20:22 #155514saab-9tisen
DeltagareKommer bilder och div senare.
Det är 2 st v4 som byggts med 900 turbo motorer samtidigt,
Fast de blir som ett nytt projekt här på forumet så de inte blandas med tvåtaktarn. - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.