SAAB 96 TT -63 (Bus & Brôt)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 TT -63 (Bus & Brôt)

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 TT -63 (Bus & Brôt)

Visar 10 inlägg - 181 till 190 (av 190 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • juli 23, 2010 at 19:58 #160625

      Ok, spännande.

        september 9, 2010 at 18:43 #162298

        Då har jag fått en topp nermald till spån… Vet inte riktigt om jag vågar montera den bara, den är planad 7mm.

        Men fortfarande har jag inte riktigt kommit till rätta med tändning och bestyckning. 😡 får ägna morgondagen åt det.

          september 9, 2010 at 19:35 #162303

          “What could possible go wrong?” :jobbar: + :skull: = :banghead:

          Inte fega nu! Full fart! :racesmile:

            september 10, 2010 at 11:10 #162334
            Pelle S wrote:
            den är planad 7mm.

            Värst va det måste försvunnit mycket komp,hur mycket filade du`???
            Eller var den redan planad 6mm innan?!

              september 10, 2010 at 11:31 #162335

              Toppen som fortfarande sitter på är filad 4,5mm och borde ge ett komp på si så där 5,7:1. Den nya toppen är planad 7mm sammanlagt och det skulle i så fall ge ett komp på 6,7:1.
              Avgasportarna är filade till 44mm från topplanet.

                september 10, 2010 at 11:56 #162336

                …fångat komp alltså.

                  september 10, 2010 at 12:12 #162337

                  Skall bli kul att få se den i aktion imorgon

                    september 10, 2010 at 12:52 #162341

                    Ha nu inga jätteförväntningar…

                      september 10, 2010 at 15:07 #162346
                      Pelle S wrote:
                      Toppen som fortfarande sitter på är filad 4,5mm och borde ge ett komp på si så där 5,7:1. Den nya toppen är planad 7mm sammanlagt och det skulle i så fall ge ett komp på 6,7:1.
                      Avgasportarna är filade till 44mm från topplanet.

                      Aha, ja det va la lite lågt komp, kanske därför den inte bättrade på sig efter filningen.

                      Håll hårt i ratten!

                        september 10, 2010 at 22:33 #162359

                        Idag har jag mätt in tändläget med klocka och kontrollerat det med lampa, det var inte riktigt där jag hade trott…
                        Dessutom har jag bestyckat ner förgasaren till 175 huvudmunstycke. :jobbar:
                        Resultatet var riktigt bra acc-tider trots blöt asfalt och dåligt fäste i starten. Ska bli spännande att se om man kan få till några 201m repor imorgon…

                      Visar 10 inlägg - 181 till 190 (av 190 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.