SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

• Detta ämne har 124 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2008-09-07 14:25 av .
Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 125 totalt)
  • Författare
    Karl Ask
    Moderator

Skall bli roligt att se den live. Så nu får du boka en bes. så du inte missar det.

Per-Erik
    Deltagare

sådärja, besiktningstid bokad: Fredagen den 8:e augusti, kl. 09:51, i Ängelholm – tummar hålles tack 😉

Per-Erik
    Deltagare

lite fina dekaler ditmonterade…

cch
    Deltagare

Tjusigt! 🙂

Per-Erik
    Deltagare

tack ska du ha – jag lyckades sätta den på passagerar dörren upp och ner först 😀 Inte så bra, men som tur va hade jag ju sprutat på gott om såpvatten, så det gick att dra av den o fixa till… Ganska pilligt, men det blev bra tycker jag. Amelia hjälpte till!!

walle
    Deltagare

fint per-erik som du vet gillar jag inte v4or men det blev riktigt fin till slut mvh niklas

Lustgasen
    Moderator

okej när tillochmed Niklas gillar den då har man lyckats 😉 😀

inte långt kvar nu :racesmile: :thumbup:

Saab 900 TurboS Cabriolet -91

Sekreterare i Svenska Saabklubben

Gillar den skarpt!

valmet
    Deltagare

Tänk så nära, ta något annat och kom till Thulinträffen, du kan väl göra några förstoringar av jubben och ta med och visa att en sådan har jag hemma.
    Dett kommer mycket fina SAABar av olika modeller + rally SAABar mm.
    fint väder blir de, du får inte missa detta.

Gert Ingemar.

Per-Erik
    Deltagare

🙂

Jo, tack för alla fina ord… Vi får se, jag har ju en deadline så jag pluggar på och jobbar på den. Om man kunde komma en liten sväng till Thulinträffen kanske. Kan nog inte få alla att ställa upp på en heldag till 🙂

Per-Erik
    Deltagare

uppstartsförsök idag… gick inge vidare! Först, ingen gnista – byte konding, ingen gnista, kolla tändspole – ok… bytte fördelare – gnista, men fladdrig. Byte brytare, ingen gnista…. byte fördelare igen, på med gamla brytare – gnista, men svag, orolig…. till slut gav jag upp för denna dagen. Förslag?

Christer kom upp med korv, cola o grill – underbart! Tack för besök av Jonas och 95:a samt KG med 900, plus batteri o bensin 🙂 Bättre lycka på torsdag kväll hoppas jag!

Per-Erik
    Deltagare
    Per-Erik
    Deltagare

…ett glas vira blåtira och en bit princesstårta tack… 😀

Simon
    Deltagare

Vilken trevlig bild. Två ursnygga Saabar på samma bild gillar vi! :thumbup:

Saab 96 -62
    Saab 96 V4 -75
    Saab 9000 Kombi -91
    Saab 900 T16 -92

Molte
    Deltagare

Ser härligt ut! Väntar på inbjudan till garaget så jag kan inspektera 😉 Hanns inte med sist tyvärr!
    Verkligen kul att se den igen! Sist jag såg den stod den hos dina föräldrar.

MVH

- 9-3 Aero 2,8T XWD TX Edition, Hirsch Performance -10
    - 9000 CC 2,3 Turbo 16 Sport -91 när det är sommar
    - 96 GL V4 Super -79 när vägen svänger
    - 90 T16 -87 när jag ska överraska

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 125 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng