SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

• Detta ämne har 124 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2008-09-07 14:25 av .
Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 125 totalt)
  • Författare
    Per-Erik
    Deltagare

Ok, jag trodde du hann förbi häromkvällen när Julle var på besök – det var ju synd ju… Jag skickar ett sms nästa gång jag ska upp!! Annars får du se den nästa helg i Ysby 😉

Per-Erik
    Deltagare

så, tvättad och … klar?!?! Nä, lite jordfel här och där, plus lite skrammel från bromsarna… ska fixas på måndag, men annars så:

Per-Erik
    Deltagare

Yessss!

Besiktningsmannen drog lite i passagerardörren för att kolla gångjärnet – fast o fint… Sen tog han ett varv runt bilen, medans övrig personal samlades. I skaran hördes ett dämpat mummel ”åh, va fin den är – wow, det är inte varje dag…”. Han plockade knappt fram hammaren, kom på det, duttade lite snällt på ett par ställen… Idel beröm och glada kommentarer, blankt papper, glädje o fröjd 😀

Nu så får det bli lite åka av med Astrid innan sommaren är över för denna gång 🙂

Morten S.
    Moderator

Gratulerer :applause:
    og heder og ære for en topp restaureringsjobb :worshippy:

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.

Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1975 96 V4
    1989 900i 8V 5 dørs
    2009 9-3 SC tid

cch
    Deltagare

Ett STORT grattis till dig för att du fått bilen färdig och att den blev så fin! :cake2:

Att du sen lyckats med att få den färdig i tid trots att en grön 95a pockade på uppmärksamhet i våras och att du har en familj hemma gör det hela till en stor bedrift!
    Hoppas nu det blir finväder resten av säsongen så vi kan få några sköna turer i vagnarna!
    Till hösten ska vi meka rallySaab :jobbar:

Christer

SGS

Piggy och Kermit stämmer in i kören av beröm 🙂

Lustgasen
    Moderator

Hurra !!! Från vrak till färdigställning, projektet har varit skoj att följa..

Nu väntas roliga bilträffar och skojiga småvägar att puttra på.
    :cake2:

Saab 93B -59 (Blå)
    Saab 900 TurboS Cabriolet -91 (Platinagråmetallic)
    Saab 9000 CDE -94 (Platinagråmetallic)

Per-Erik
    Deltagare

tack tack!!! – som ju alla som håller på med sånt här vet så blir man ju aldrig riktigt ”färig”, MEN rätt så klar ändå, och trevlig att köra med också 🙂 Återigen, tack tack – vi ses ute på vägar o träffar under det vi hoppas blir en låååång britt-sommar 😉

och, ja Christer, rally-saab får det bli nu snart, den har stått stilla aldeles för länge B)

Sällar mig givetvis till beundrarna! Har haft glädjen att följa arbetet ”på plats” och har lärt mig myyycket!!

Försökte att tjata till oss en Princess-tårta (vad annars) men det blir säkert en annan fest i Saabgaragetsyd!

Ses i Ysby!

MVH/KG

Per-Erik
    Deltagare

jo, tårta får det ju bli, men inte de närmaste dagarna – för mycket på gång, naturligtvis 😀

b-motor
    Deltagare

Bilen är helt underbar, mycket bra gjort!!!

Hoppas det blir många härliga mil i den.

Mvh Daniel

bjorn g
    Deltagare

Grattis!
    Riktigt bra jobbat att få den så fin :applause:
    Har varit ett riktigt roligt projekt att följa, och bra uppdatering!

Hoppas sommaren blir lång så du får lön för allt arbete du lagt ner.

//Björn

Per-Erik
    Deltagare

så har man hunnit med ungefär 30 mil i lilla Astrid – var iväg o hämtade upp ungarna från ett sommarläger idag till allas stora förtjusning, många glada tillrop o kommentarer. På väg dit började det låta illa från höger frambroms, och det visade sig att hela oket börjat lossna – fram med lite verktyg o spänna fast, men jag hann inte med än en mil innan det började låta lika illa igen… suck… Så imorgon blir det till att hissa upp o ge det hela en ordentlig koll. Undrar om det kan vara så att lås-plåten som ska hålla skruvarna på plats är för mjuk kanske… vi får se. Hade tänkt att jag skulle hunnit upp till Ysby o hälsat på Emil i garaget, men jag vågade inte köra så långt (sorry Emil)

emul
    Moderator

Alltid är det något.. =) Synd att du inte hann hit! Eventuellt så hinner jag ta mig ner igen på torsdag för 4 dagars garagehäng till, du får titta förbi då istället!

Per-Erik
    Deltagare

var förbi garaget ikväll för lite välbehövlig städning, Magnus o KG var där o jobbade på sin Lowrider 95:a. Sen så var man ju tvungen att kolla till Astrid och se om man kunde lista ut vad som var problemet med bromsarna… :banghead: Får nog hävda tillfällig sinnesförvirring utlöst av för lite somn i samband med montering, eftersom jag stoppat i fel skruvar till att hålla oken på plats – de passade nästan :crazy: Undrar just hur det hade kännts på väg ner för hallandsåsen och höger ok hade lossnat!

Nu är det åtgärdat och Astrid har fått lämna plats åt rally-gulan:

På måndag drar det projektet igång…igen… :welding:

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 125 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng