SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

• Detta ämne har 124 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2008-09-07 14:25 av .
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 125 totalt)
  • Författare
    hansens 96a
    Deltagare

oki du menar så. svårt att vara diskret i den bilen tror jag

hansens 96a
    Deltagare
    Per-Erik wrote:
    Jodå, det går framåt. Jag Har fått det mesta av bilen transporterat ner till Höör och jag och Anders (hansens 95a) håller på med den för fullt, eller iallafall så mycket två ”medelålders” heltidsarbetande familjefäder orkar… Igårkvälll var vi där till framemot 21-tiden och spacklade, slipade osv (mest Anders). Jag har fått upp lite hyllor och börjat sordera lite bland alla nya delar jag köpt på mig de senaste åren, samt allt gammalt som jag plockat av… Lite bilder på garaget mm.

Motorn i väntan på genomgång:

ja nog går det framåt karossen nära färdigspaklad. och pär jagar rostråttor förfullt
    bildbevis på detta en söndag eftermidag

Per-Erik
    Deltagare

satt här o undrade vem den fule var som knäböjde intill den fina saaben, när jag insåg att – det var ju jag 🙁

Jodå, det går sakta framåt, spackla, slipa, och så fixa lite avgassystem åt Anders…

Per-Erik
    Deltagare

jahaja…. det var tydligen ett tag sedan något hände på jubbe-fronten, men nu så – idag kl 15:50 lämnades den av hos lackeraren i Tommelilla, så snart så blir det montering av ”nya” fina bildelar!

saabfredde
    Deltagare

har det hänt nåt mer på bilen? ska du flytta över delarna på den röda karossen eller fixar du upp orginal karossen? Mycket, roligt att läsa om en jubbe !

Per-Erik
    Deltagare

Hej hej…

jo då det har hänt en del, men jag har inte några nya ”roliga” bilder… Just nu så är bilen på lackering och väntas hem på måndag nästa vecka. Jag har haft lite fullt upp dels med min rallysaab, samt med rö-bettan som ska få nya balansaxellager i dagarna. Förhoppningsvis kommer det en massa roliga uppdateringar framöver eftersom jag tänker satsa hårt på att försöka ha den ihopskruvad till sommaren, så att man kan njuta av att köra den lite i sommarvärmen 😉

Per-Erik
    Deltagare

:D:D:D Idag är det hämtning… efter några förseningar o lite strul, men så om en halvtimme bär det av – bilder kommer ut ikväll… :D:D:D

Lollo
    Deltagare

Väntar med spänning.

Per-Erik
    Deltagare

Ja, så var det då äntligen dax för en uppdatering med bilder 🙂 I morse bar det av, Jag och Monte i Talladegan – upp till Ängelholm för att hämta släp:

Två timmars körning i 80km/h senare var vi då framme i Tommelilla för upphämtning, och se där stod hon, Astrid – Äntligen blå igen, efter år som blå-röd-grå-grön-svart-gul:

Delar hängde o låg överallt:

Upplastat o klart – Hansen o Gurkan hjälpte till:

Efter en kopp kaffe (tack för den) bar det iväg, Talladegan fullastad med jubbe-komponenter. I Höör tyckte Monte att det var dags för lunch – Hamburgare på Hardy’s:

Och så var nästa stopp Örkeljunga, och avlastning samt parkering av ett st. Jubbe 🙂

Ja, imorgon får man väl sätta igång, mycket att göra de närmaste månaderna… Bilder kommer, jag lovar – tack o gonatt!

hotrodder
    Deltagare

Ahhh så… (ursäkta utrycket) jävla vackert! Finjobb verkligen, vita handskar på. Skulle satt igång bums å muttrat ihop den.

Per-Erik
    Deltagare

Tack, jo visst är det fint 🙂 – Hade det inte varit för de tre milen mellan hem o garage hade jag nog suttit där mest hela natten, men det blir så illa impopulärt hemma… Nu så får man hålla sig tills imorgon (eller senare idag ju) innan man börjar på det. Ska bli kul att börja montera dit fina nya och nyrenoverade delar!

jorn
    Deltagare

Den ble fin! Lykke til med prosjektet.

mvh
    Jörn

Per-Erik
    Deltagare

En liten sväng till garaget – det blev inte långvarigt, fick migrän, men lite hann jag med!

lite underredsbehandling av hjulhusen, fram iallafall, sen så var jag ju tvungen att montera den nya fina stötdämparen, lite clips och iallafall hänga dit ronal-fälgen… Ok, den ska snyggas till, o nytt gummi ska på, men ändå:

Sen så, lite detaljlackering som skruvar samt gånghjärnen till dörrarna. Snyggt, eller hur?!?:

Sen så fick det va för idag – mer imorrn!

Karl Ask
    Moderator

Riktigt snyggt! Bra jobbat.
    Nu saknar jag min jubbe… Men man får se vad som kommer in i garaget inom det senaste.

Per-Erik
    Deltagare

el – suck!

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 125 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng