SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 125 totalt)
  • Författare

Snickarhammare i batterihyllan…… :sick:

/B

bengt@akesson-motorsport.se

april 28, 2008 kl. 18:26 #120866

ja ja… och problemet med det är?

maj 13, 2008 kl. 20:30 #121540

bilder m.m. —> Astrid

maj 13, 2008 kl. 20:52 #121544

Ser riktigt snyggt ut. Ihop monteringen är ju klart det roligaste på varje projekt.
            Nu blir ja sugen på att sätta igång med min jubbe….

//Björn

maj 13, 2008 kl. 20:59 #121545

Tack!
              – ja det tycker jag du ska göra! jag har monterat dit lite saker som jag får plocka av igen o putsa, plus att en hel del ska galvas, blästras, lackas osv. Det är mycket mer jobb än man kan tro bara med alla små detaljer – men kul är det!

maj 13, 2008 kl. 21:13 #121546

Skoj! Är det återanvändningsdelarna som ska putsas lite? =) Helrätt! Jag gillar återanvänding, särskilt om man gör det snyggt.. Finns ändå karaktär i bilens originaldelar!

Kämpa!

maj 13, 2008 kl. 21:18 #121547

Ja lång tid tar det alltid. Man blir ju aldrig klar, finns ju altid massa små grejer som man vill bättra. Ta å lämna in alla små clips, bultar å fästen på gulcromatrering dvs dom som skall vara cromaterade. Det höjer helhets intrycket väldigt tycker jag.
                  Det är klart värt att blästra och lacka upp allt man monterar, det är ju väldigt mycket roligare och enklare att montera då!

Det värsta har du ju iaf bakom dig 😉

Man blir ju väldigt sugen på att sätta igång med renovering nu, måste bara vänta på att bli av med mitt lilla gips!

//Björn

maj 13, 2008 kl. 21:41 #121548

jo, stämmer att det är ”återanvändningsdelarna” som ska snyggas till – tycker det är synd att inte återanvända, om det går att göra det snyggt, så blästring, lackering osv, sen på med det…om det inte går att göra det snyggt så får man ju köpa nytt, men så mycket som möjligt ska användas!

maj 13, 2008 kl. 21:58 #121549
                      emul wrote:
                      Skoj! Är det återanvändningsdelarna som ska putsas lite? =) Helrätt! Jag gillar återanvänding, särskilt om man gör det snyggt.. Finns ändå karaktär i bilens originaldelar!

Kan lova att det blir snyggt, följer det från nära håll!

maj 14, 2008 kl. 07:23 #121561

Det ser bra ut Per-Erik! KUL! :applause:
                        När jag plockade ihop min 71:a återanvändes mycket delar. Det är en balansgång att hitta rätt med alla delar, för nytt ger det halvbraiga minuspoäng. Fel ytbehanlding kan också se konstigt ut. Kan väl kanske betraktas som I-landsproblem dock! 😉
                        ///Harald

maj 18, 2008 kl. 09:42 #121815

Hej!

Jag har saknat din tråd. Jag har väntat på uppdateringar hela tiden… Men så hörde jag igår at du jobbat utan att göra uppdateringar 😡 😉
                          Jag hoppas att du lägger in vad som händer?

maj 24, 2008 kl. 05:41 #122116

Hej du – jo, det stämmer… jag har lagt ut bilder på garaget, med lite kommentarer. I dagsläget så håller jag på med bromsarna – har dragit nya rör hela vägen bak, samt tillverkat nya till fram i koppar (inte orginal, jag vet för den som misstycker, men bättre tycker jag), jag har demonterat drivknutar, nav o skivor o lämnat in för blästring. Dessa fick jag tillbaka igår. Nya slangar till bromsarna kommer på måndag. Instrumentbrädan är instoppad, men inte fastskruvad än. I morgon ska jag montera innertak tror jag. Bilder kommer – jag kan hojta till så de som är intresserade vet 🙂

maj 24, 2008 kl. 20:11 #122138

maj 24, 2008 kl. 22:29 #122142

Jag har tagit några paparazzibilder på objektet, lägger ut dem inom det snaraste 😎

Mvh

Christer

maj 24, 2008 kl. 22:36 #122143

ja, gör det 😉 jag är urkass med kameran…

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 125 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.