SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / SAAB 96 V4 – 1980 ”Jubbe” Renovering
- Detta ämne har 124 svar, 27 deltagare, och uppdaterades senast 2008-09-07 14:25 av
Per-Erik.
-
FörfattareInlägg
-
april 28, 2008 kl. 18:24 #120865Snickarhammare i batterihyllan…… :sick:
/B
bengt@akesson-motorsport.se
Ja lång tid tar det alltid. Man blir ju aldrig klar, finns ju altid massa små grejer som man vill bättra. Ta å lämna in alla små clips, bultar å fästen på gulcromatrering dvs dom som skall vara cromaterade. Det höjer helhets intrycket väldigt tycker jag.
Det är klart värt att blästra och lacka upp allt man monterar, det är ju väldigt mycket roligare och enklare att montera då!Det värsta har du ju iaf bakom dig 😉
Man blir ju väldigt sugen på att sätta igång med renovering nu, måste bara vänta på att bli av med mitt lilla gips!
//Björn
jo, stämmer att det är ”återanvändningsdelarna” som ska snyggas till – tycker det är synd att inte återanvända, om det går att göra det snyggt, så blästring, lackering osv, sen på med det…om det inte går att göra det snyggt så får man ju köpa nytt, men så mycket som möjligt ska användas!
maj 14, 2008 kl. 07:23 #121561Det ser bra ut Per-Erik! KUL! :applause:
När jag plockade ihop min 71:a återanvändes mycket delar. Det är en balansgång att hitta rätt med alla delar, för nytt ger det halvbraiga minuspoäng. Fel ytbehanlding kan också se konstigt ut. Kan väl kanske betraktas som I-landsproblem dock! 😉
///HaraldHej du – jo, det stämmer… jag har lagt ut bilder på garaget, med lite kommentarer. I dagsläget så håller jag på med bromsarna – har dragit nya rör hela vägen bak, samt tillverkat nya till fram i koppar (inte orginal, jag vet för den som misstycker, men bättre tycker jag), jag har demonterat drivknutar, nav o skivor o lämnat in för blästring. Dessa fick jag tillbaka igår. Nya slangar till bromsarna kommer på måndag. Instrumentbrädan är instoppad, men inte fastskruvad än. I morgon ska jag montera innertak tror jag. Bilder kommer – jag kan hojta till så de som är intresserade vet 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.