Saab 99gl 1982
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 99gl 1982
- Detta ämne har 16 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2016-12-24 15:16 av
Andreas Hermansson.
-
FörfattareInlägg
-
Lägger upp min Saab här som är mitt projekt/sommar bil
Jag håller till i göteborg om någon skulle få lust att tjöta idéer
eller behöver en hjälpande hand eller kan hjälpa mig så hör gärna av er!
lägger upp massa bilder under jobb som gjorts då det är bra sätt för mig att ha en historik på.
dom mesta kaross/lack bilderna är från GBG lackcenter Här i gbg då dom har god kund kontakt
och humana priser så stort tack till Ronnie som gjort massa jobb åt mig.Min tanke bakom denna bil är att göra den så bra jag kan. alltså perfekt kaross
och renovera bak och fram vagn med nya galvade/pulverlackade bärarmar samt spindlar
och självklart alla bussningar/styrväxel som nytt.
har en Topp jag bygger på vid sidan av som jag letar efter vettig portare för börja på
samt en ny 122kam och dubbla små för få lite mera fart i maskinen
allt som ska sitta i motorrum ska självklart få pulver klarlack eller någon färg i form av pulverlack.
förgasarna är på renovering i Thn men insug och visentligt håller jag på med själv
i mån av tid och plats-
Detta ämne redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Oskar.
-
Morten S..
Attachments:
Här kommer det mera
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Oskar.
-
Detta svar redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Markus Bergman. Anledning: Infogade bilderna i inlägget åt dig. /Webbmaster
Attachments:
Nu börjar den bli färdig
men ska fortsätta renovera framvagnen och bakvagnen så allt blir som nytt!-
Oskar.
-
Markus Bergman. Anledning: Infogade bilderna i inlägget åt dig. /Webbmaster
Attachments:
Anonymdecember 22, 2016 kl. 13:00 #421145Kan du inte lägga in bilderna direkt i tråden:
…
Blir lite jobbigt att klicka och öppna alla dessa små 🙁
-
Markus Bergman. Anledning: Tog bort de infogade bilderna. Blev kaka på kaka. Men bra gjort Regin! /Webbmaster
Når du laster opp bildene i innlegget ditt, så trykker du på ”Infoga i innehåll” . før du trykker ”Skicka”
Jeg har nå redigert de to første innleggene for deg. Kan ta resten senere.
Tak for at du har laget en prosjekttråd. Fint å følge med på andres arbeide, og en 99 er absolutt verdt å ta vare på./Morten (moderator)
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 50 Saabs, mainly older Saabs.1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2008 9-3 SC Aero ttid
2009 9-3 SC tid-
Morten S..
-
Morten S..
Attachments:
december 22, 2016 kl. 20:36 #421222Härlig projekttråd @tinnberg! Ser fram emot att få följa denna. 🙂
Tack även @Regin & @morten-strandmoe för instruktioner om hur man infogar bilder. Jag fixade två inlägg samt rensade lite i Regins svar. Men bra av er att hjälpa till så här!
december 22, 2016 kl. 22:05 #421237Snyggt jobbat!
Du lackerar under vecket bara?
Väldigt snyggt lagat, jag tycker det är svårt i hjulen med alla förstärkningar å balkar….tack admin, vore grymt uppskattat om du kunde rätta till inläggen då en annan hjälpte till så har det blivit mycket ”dubletter”
vore evigt tacksam om du vid detta engångs tillfälle hjälpa mig rätta till detta så det ser bra ut och inte bara massa kladd som skapar förvirring.
undvikt forum förut men nu känner jag att detta är en bil jag kommer ha länge då måste man ju vara med i ett saab forum.Mvh
Tack alla för era kommentarer sam hjälp med redigera mina inlägg är väldigt tacksam!
Anderas vilket veck menar du ?
Alt är lackat trösklar och under stötfångarna ända in till länk arms infästningarna fram och ända till tanken där bak.
Är lite lister kvar som skall monteras/köpas nya samt klä om innertaket.Vad tycker ni om den mattsvart fronten
Jag byggde ihop?
Blästrad plast med glas så jämnt och fint
Mattsvart snygg finish och polerad
Krom sarg i mitten samt självklart saab emblemet
Blev lite attityd i mitt tycke kanske ser
Lite mycket mörkt ut på bilden?Samtidigt jagar jag efter bagage rums klädsel den fina sorten
Attachments:
Anonymdecember 23, 2016 kl. 02:35 #421247Härlig projekttråd @tinnberg! Ser fram emot att få följa denna.
Tack även @regin & @morten-strandmoe för instruktioner om hur man infogar bilder. Jag fixade två inlägg samt rensade lite i Regins svar. Men bra av er att hjälpa till så här!Man kan jo tillägga –
att det även finns ett testforum där det går att pröva sig fram 🙂
december 23, 2016 kl. 09:43 #421249Nä..först trodde jag du bara lackade nedre delen av karossen men såg ju sen att d blev hellack!
Jag körde oxå med sådan grill du har fast med gulddekor, min bil va ju vinröd. (för typ 25 år sedan) men jag tyckte bilen blev muntrare i orginalutförande så det fick bli så senare….-
Andreas Hermansson.
Hå hå ja ja. Bakre hjulhus. Been there, done that. Skönt när det är klart i alla fall.
Så fin den blev med ny lack. Skickade iväg min -82a till skroten tidigare i år. Den var bra murken men din bil får mig att minnas bättre tider.
K-G
Saab 99 1969, 1970
Saab 90 1985
Saab 9000 Aero 1996
Opel Manta A 1972 -
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.