SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455

Forum Övrigt Projekt / Min bil SAAB OG900 EP T16 Serie. 013455

  • Detta ämne är tomt.
Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 461 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #449704
    Madsen
    Deltagare

    Er det fra operation X af, med de maskeringer

    Haha dog ikke, men tog en pokkers tid at finde frem til disse vare numre 😉 Men er åben over for at dele hvis folk spørg til vare numre fra Bosch 😉

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    #449705
    Madsen
    Deltagare

    Det sidste step med tandstangen er nu taget. Bliver testet i weekenden om den nu også kan dreje fra side til side samt frisk billeder med dagslys 😉

    IMG_5756-redigeret

    IMG_5757-redigeret

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    Bilagor:
    #449709
    Regin
    Deltagare

    Det sidste step med tandstangen er nu taget.
    Bliver testet i weekenden om den nu også kan dreje fra side til side 😉

    Det skal vel længere hen –
    også blive spændene se om den holder tæt 🤫 🤭

    #449953
    Madsen
    Deltagare

    Mon ikke nok den kan det, mere om den kan dreje fra side til side med ens styre udslag 😀

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    #449954
    Madsen
    Deltagare

    Efter længere tids venten og større og større opbygning af pakke fra USA kom den endelig til DK, med lidt NOS stumper og Export dele.

    IMG_5760-redigeret

    US MY92 instrument med Mills og 3/4 1/2 1/4 tank måler opdeling. Det kommer jeg tilbage til, hvad tanken er med denne speedometer skal bruges til i fremtiden.
    IMG_5761-redigeret

    3-Pin markerings lys foran
    IMG_5769-redigeret

    Den er der måske ikke, så mange som kender til her i Vesten. Dette er last ”øer ” til bagagerummet. Fastspændeles af diverse ting i bagagerummet etc etc
    IMG_5771-redigeret

    beslag-1

    US light til baglygterne.
    IMG_5774-redigeret

    Denne er der måske ikke mange som har set før.
    – Dette er fastspændeles øje for transport til søs. Rigtig stor tak til Regin for linket / billeder af disse som han fandt på Projektet ”OG 900 Mcy The ”English” ” Der er også en ide om disse sener hen.
    IMG_5776-redigeret

    Trænger vist til en vask
    IMG_5785-redigeret

    IMG_5787-redigeret

    Rigtig fint par, klar til montering! Endnu engang tak til Regin!
    IMG_5788-redigeret

    Til sidst og ikke mindst. Efter snart 1 års eftersøgning fandt jeg det sidste Originale håndbremse kabel. Komplet sæt fabriks nye Originale kabel sæt klar til montering 😉
    IMG_5782-redigeret

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    • Det här svaret redigerades för 2 år, 2 månader sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 2 år, 2 månader sedan av .
    Bilagor:
    #449975
    saab putte
    Deltagare

    Härligt att se din renovering, såg du fick ihop styrväxeln med, det värmer gott att höra att verktyget fungerade :).
    Ser du skrev att det felade med ena tätningen. Fasen att jag inte tänkte på detta. Var ute för samma sak, antar det var den nedersta packboxen i servoventilhuset som felade? fel diameter jämfört med den äldre styrväxeln.
    Jag lyckades finna den rätta tätningen och köpte på mig 5st. Typiskt. kunde ha skickat dig en sån ju.
    Fann denna tätningen i tyskland tror jag om jag inte minns fel. vet jag letade bra länge innan jag fann.
    Det var ju intressant detta med powerflexbussningarna med. Därför dem var lite tröga att få i. 🙂

    Antar det var denna som felade. Den senare varianten är 2mm större i diametrarna än den äldre.

      {content}

    Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

    #449988
    Regin
    Deltagare

    Trænger vist til en vask

    Hvad er det for noge,t du vasker op i 😏

    #450010
    Madsen
    Deltagare

    Härligt att se din renovering, såg du fick ihop styrväxeln med, det värmer gott att höra att verktyget fungerade :). Ser du skrev att det felade med ena tätningen. Fasen att jag inte tänkte på detta. Var ute för samma sak, antar det var den nedersta packboxen i servoventilhuset som felade? fel diameter jämfört med den äldre styrväxeln. Jag lyckades finna den rätta tätningen och köpte på mig 5st. Typiskt. kunde ha skickat dig en sån ju. Fann denna tätningen i tyskland tror jag om jag inte minns fel. vet jag letade bra länge innan jag fann. Det var ju intressant detta med powerflexbussningarna med. Därför dem var lite tröga att få i. 🙂
    Antar det var denna som felade. Den senare varianten är 2mm större i diametrarna än den äldre.

      {content}


    Det er sandt Saab Putte. Mange sælger komplet rep. sæt til styraväxel 1986-1993 men ingen som fortæller at denne tätningsring inte passer i 7/1991-1993 (En bra detalj att veta ) inden man banker den gamle ud.
    – Jag har skickat en PM til dig Saab putte 😉

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    #450011
    Madsen
    Deltagare

    Trænger vist til en vask

    Hvad er det for noge,t du vasker op i

    Jeg vil anbefale handsker og en god ventilation. Oktan 95 fra Shell er bra 😉 Det virker rigtig bra 😉 Eller petroleum er også godt, men efterlader en fedtet hinde tilbage. 😉

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    #450012
    Regin
    Deltagare

    Jeg vil anbefale handsker og en god ventilation. Oktan 95 fra Shell er bra 😉
    Det virker rigtig bra

    Bruger du ikke V power 🤪

    #450013
    Madsen
    Deltagare

    Jeg vil anbefale handsker og en god ventilation. Oktan 95 fra Shell er bra Det virker rigtig bra

    Bruger du ikke <strong class=”d4pbbc-bold”>V <em class=”d4pbbc-italic”>power

    Dog ikke, med 12,33 dk kr pr lider så kommer det kun på bilen 🙂
    – Vi har opgraderet vores V-power fra 99 til oktan 100 nu :O Voldsom effekt forøgelse 😉

    43171526_314542176038570_5223799766701309952_n

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    Bilagor:
    #450017
    Regin
    Deltagare

    Ja det mangler vi sq også herover 😣

    Men så skulle du tage prøve den ”102 racing” de har i ”Tyskerland 😍

    #450610
    Madsen
    Deltagare

    Stort tak til DO88 for hurtig levering af vakuum slanger i ønsket kvalitet!

    IMG_5827-redigeret

    IMG_5828-redigeret

    Tid til montering af diverse slanger til Fart pilot
    IMG_5830-redigeret

    IMG_5831-redigeret

    Klar til montering 😉
    IMG_5835-redigeret

    IMG_5839-redigeret

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    Bilagor:
    #450620
    Madsen
    Deltagare

    Det har stået lidt stille i værkstedet på grund af alle de små diverse ”nips” ting som også skal laves 😉 Men lidt forberedelse er det blevet til.
    En OG900 er meget svær at sætte ret i et motorstativ så ville teste en ny opsætning og se hvordan det virker!

    Mulighed for 360 grader rotation ( uden top stykke) men perfekt til leje skifte etc.
    – Håber den kommer til at virke godt til dette projekt!
    IMG_5819-redigeret

    IMG_5821-redigeret

    IMG_5823-redigeret

    OG900 EP T16 Serie. 013455
    OG9-3 Serie No. 041520
    OG9-3 Serie No. 075820
    Tidigare:
    NG9-3ss Serie No. 007678
    9-5 Aero TS MY02
    NG900

    • Det här svaret redigerades för 2 år, 1 månad sedan av .
    • Det här svaret redigerades för 2 år, 1 månad sedan av .
    Bilagor:
    #450679
    Regin
    Deltagare

    Det har stået lidt stille i værkstedet på grund af alle de små diverse ”nips” ting som også skal laves 😉 Men lidt forberedelse er det blevet til. En OG900 er meget svær at sætte ret i et motorstativ så ville teste en ny opsætning og se hvordan det virker!
    Mulighed for 360 grader rotation ( uden top stykke) men perfekt til leje skifte etc. – Håber den kommer til at virke godt til dette projekt! IMG_5819-redigeret
    IMG_5821-redigeret
    IMG_5823-redigeret

    Du er og bliver et luksusdyr 🤔

    👍 ……… 😉

    • Det här svaret redigerades för 2 år, 1 månad sedan av .
Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 461 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng