Saab og900 sedan, inspiration?

Forum Modellspecifika forum OG900 Saab og900 sedan, inspiration?

Detta ämne innehåller 9 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2014-01-01 18:04.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

johanness
    Deltagare

Hej.

Vet inte om jag har gjort rätt nu, men lyckades köpa åt mig en Saab OG900 1990, sedan, 5 dörrars.
    Föredrar kombin mer, men blir som ett växthus på sommaren.
    Fick ett bra pris på denna och miltalet ligger på cirka 10 000 mil.

Finns det någon här inne eller någon för huvud taget som har en fin OG900 sedan, som har lust
    att skicka någon inspirationslänk eller liknande? Kryllar ju av halvkombis endast. 🙂

M.Broberg
    Deltagare

http://www.garaget.org/?car=114203

peters e ju rätt fin, den är ju dock bara sänk o fälgar. men gör MYCKET

johanness
    Deltagare

@M.Broberg wrote:

Riktigt fin, dock har jag en 5-dörrars. Men skiljer inte så mycket, men fälgar och sänkning ger mycket ser jag. 🙂

M.Broberg
    Deltagare

@johannes2k wrote:

@M.Broberg wrote:

Riktigt fin, dock har jag en 5-dörrars. Men skiljer inte så mycket, men fälgar och sänkning ger mycket ser jag. 🙂

Jo men kom inte på nån annan sedan alls 😛 lite trött såhär mitt i natten 😉

brukar för övrigt kallas 4 dörras, den 5te ”dörren” är combi cupé bakluckan

samma med 2 och 3 dörrars då

jolin
    Deltagare

15-tumshjul, inte sänkt, inte ens tärningar på backspegeln. Om det är någon inspiration eller inte får du väl avgöra – men här har du min 4-d og 900 (två år gammal reprisbild):

larzzon
    Deltagare

är en sedanälskare så jag har just nu 2st.
    Finns ungefär samma styling till sedan som komibcupe, finns en bridgevinge till sedanen om man letar ett tag, sitter på min gröna.
    Annars större fälgar gör mycket.
    Den vita är ingen 4 dörrars men jag gillar airflowpaketet.

turbolamko
    Deltagare

Ni har en till som har en sedan 😉

Snarare en 900 T16 4d Lyx 1984 som ska renoveras lite, lite tid och pengar saknas bara…

Bilar:
    3x og900: 2x 900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 45000 mil(sommarbil), 1x LYX sedan(under renovering), 1x 900s 1990(vinter/pendlar/bruksbil)
    1x 9-3 Aero 2014 under 1000 mil(sommar/finbil/lätt bruksbil)

fataren
    Deltagare

Hör av dig om gröna blir till salu 😀 den är ju så snygg, både grön och sedan och ltt om jag minns rätt. 😀

@larzzon wrote:

Finns ungefär samma styling till sedan som komibcupe, finns en bridgevinge till sedanen om man letar ett tag, sitter på min gröna.

reino
    Deltagare

larzzon
    Deltagare

@fataren wrote:

Hör av dig om gröna blir till salu 😀 den är ju så snygg, både grön och sedan och ltt om jag minns rätt. 😀

@larzzon wrote:

Den gröna blir nog inte till salu..på ett tag iaf operation rostlagning/styling har börjat, japp den var ltt innan. 🙂

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng