Single-point insprutning

Forum / Övrigt / SSR / Single-point insprutning

Forum / Övrigt / SSR / Single-point insprutning

  • Författare
    Inlägg
    • februari 1, 2006 at 22:28 #13777

      Förresten har någon satt single-point insprutning på en V4, hur blev det isåfall. Jag funderar på ett sånt expriment och är tacksam för tips. Det ligger dock på framtiden. Jag skall trimma på klassiskt sätt så insprutningen får bli en historia för sig.

        februari 9, 2006 at 08:54 #92138

        Hittade http://www.vintagesaab.com/sonett/ss/Fuel%20Injection/fuelinjection.htm där det står lite om hur man gjorde då det begav sig.

          februari 9, 2006 at 23:03 #92139

          Jag är också nyfiken på om det är nån som provat sätta insprutning på en V4:a, vilka komponenter som använts och hur det har fungerat. En modernare insprutning med luftmassemätare borde till exempel fungera mycket bättre än den mekaniska i Staffan V’s länk.

            februari 10, 2006 at 10:15 #92140

            Kör v4-bruksbil med insprutning.
            L-Jetronic med lambda-reglering.
            Sprutet har mängdmätare med temperaturkompensering,
            nästan massamätare.
            Tillsammans med brytarlös tändning, så fungerar allt klanderfritt.

            /Mats

              februari 10, 2006 at 12:57 #92141

              Hvordan har du løst plassering av lambda sonden? en central plassert eller en med hver avgassport?

                februari 10, 2006 at 13:57 #92142

                Lambdan är placerad på höger rör, cyl.1&2.
                Kan väl bli lite fel, men den går bra.

                /Mats

                  februari 10, 2006 at 14:59 #92143

                  Jag hade en Cheva pickup med V8 och den hade bara syresensor på ena grenröret. Detta skall ju inte vara några problem så länge bränslet fördelas jämt mellan cylindrarna.

                    februari 11, 2006 at 12:02 #92144

                    Stod det inte om nåt liknande i Classic Motor nr 7 Saab. Insprutningen var visst från Ford Escort.

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.