Solex 44 PII til Gr.2 750

Forum Övrigt Projekt / Min bil Solex 44 PII til Gr.2 750

• Detta ämne har 40 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2009-05-04 15:25 av .
Visar 11 inlägg - 31 till 41 (av 41 totalt)
  • Författare
    Lollo
    Deltagare

Snyggt.

henning
    Deltagare

Hvordan går det med motoren?? Vi vil se film/høre lydklipp :applause: :applause:

Henning.

baard
    Deltagare

Hei Henning !

Joda, jeg hadde planer om å forsøke meg på et lite film og lydklipp.
    Problemet er bare at jeg for øyeblikket ”står under kommando” av madammen.
    Det betyr at jeg for tiden må svinge malerkost og tapetruller…..

Jeg kommer sterkere tilbake.

Mvh Bård

baard
    Deltagare

Hej igjen !

Jag har klar et lite ljudopptak av bilen, men hur skal jag
    bifoga dette ?

Mvh Bård

exceller8
    Moderator

om du har både film och ljud så funkar http://www.youtube.com bra i alla fall…

baard
    Deltagare

Hej folkens !

Da gjör jag et nytt forsök på å linke til en ljudfil.
    Opptaket er gjort med mobiltelefon, foran grillen, mens
    motoren ruses….

Jag håper dette funkar Martin – takk for god hjelp !

Solex 44

Mvh Baard

baard
    Deltagare

Hej igjen !

Da har jag modifisert noe på avgassystemet. Jag har åpnet den bakre burken, och tatt
    bort innmaten. I tillegg har jag sveiset på en 2 toms endestuss.
    Håper dette er tilstrekkleig til at avgasen puster noe bedre.

johan josefsson
    Deltagare

Ser ut att vara en fin bil du har Baard, men till höger om skyltbelysningen bak verkar du ha en skada på karossen. Verkar vara en röd-blå-vit defekt. Kanske går att få bort med rubbing och vax? 😀

baard
    Deltagare

I går hadde jeg årets förste kjöretur med 93ien. Jag brukte dagen stort sett på å bestycke forgasseren.

….Ut och inn med forskjellige hovud och lågfarts dyser, och ut och inn med tändstiften for å lese färgen på dom mellom varje byte av dyser.

Jag begynte med store hovuddyser och lågfartsdyser. Men til slut endte jag upp med dom dysarne som Saab rekomanderte i sin tid. Bilen både starter och varver best slik.

D.v.s 2 x 150 hovuddyser, och 2 x 50 lågfartsdyser. Den eneste endringen från Saabs rekomandasjoner, er at jag har skrudd tomgangsskruvarne ut 3 varv, och inte 2-2,5.

Jag er faktisk forundrat över hur enkel bilen er å kjöre med denne forgasseren, också til stadskjöring.

De eneste forskjellene er at man må varve motoren noe mer, och slure noe mere på clutchen når man skal sette avgårde från stillestående. I tillegg må man vente med å gi fullgass inntil man har högt varv på motoren.

Och så er motoren kranglete å starte när den er kald. Men, jag lar bensinpumarne jobbe til flotörhuset er fullt. Så gir jag en dusj med startgas i varje filter för jag drar i startsnoren: Då starter motoren med en gång.

När den er varm, starter den med en gång, uten at jag må slå av bensinpumarne.

gt750
    Deltagare

Johan du har jo øyne som en Ørn – selv så jeg ikke den ”skaden” 🙂

baard
    Deltagare

Hva er dette for noe tull ? Det er jo bare et norsk flagg…
    Tenk om Saab flagger ut til Norge. Da må alle Saaber ha den logoen ! :hype:

Visar 11 inlägg - 31 till 41 (av 41 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng