Solex 44 PII til Gr.2 750
Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Solex 44 PII til Gr.2 750
- Detta ämne har 40 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2009-05-04 15:25 av
baard.
-
FörfattareInlägg
-
Hei Henning !
Joda, jeg hadde planer om å forsøke meg på et lite film og lydklipp.
Problemet er bare at jeg for øyeblikket ”står under kommando” av madammen.
Det betyr at jeg for tiden må svinge malerkost og tapetruller…..Jeg kommer sterkere tilbake.
Mvh Bård
om du har både film och ljud så funkar http://www.youtube.com bra i alla fall…
oktober 17, 2008 kl. 18:40 #128912Ser ut att vara en fin bil du har Baard, men till höger om skyltbelysningen bak verkar du ha en skada på karossen. Verkar vara en röd-blå-vit defekt. Kanske går att få bort med rubbing och vax? 😀
I går hadde jeg årets förste kjöretur med 93ien. Jag brukte dagen stort sett på å bestycke forgasseren.
….Ut och inn med forskjellige hovud och lågfarts dyser, och ut och inn med tändstiften for å lese färgen på dom mellom varje byte av dyser.
Jag begynte med store hovuddyser och lågfartsdyser. Men til slut endte jag upp med dom dysarne som Saab rekomanderte i sin tid. Bilen både starter och varver best slik.
D.v.s 2 x 150 hovuddyser, och 2 x 50 lågfartsdyser. Den eneste endringen från Saabs rekomandasjoner, er at jag har skrudd tomgangsskruvarne ut 3 varv, och inte 2-2,5.
Jag er faktisk forundrat över hur enkel bilen er å kjöre med denne forgasseren, också til stadskjöring.
De eneste forskjellene er at man må varve motoren noe mer, och slure noe mere på clutchen når man skal sette avgårde från stillestående. I tillegg må man vente med å gi fullgass inntil man har högt varv på motoren.
Och så er motoren kranglete å starte när den er kald. Men, jag lar bensinpumarne jobbe til flotörhuset er fullt. Så gir jag en dusj med startgas i varje filter för jag drar i startsnoren: Då starter motoren med en gång.
När den er varm, starter den med en gång, uten at jag må slå av bensinpumarne.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.