Spridare & Bränslepump Förslag? – og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Spridare & Bränslepump Förslag? – og900

  • Detta ämne har 19 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2010-10-26 07:45 av .
Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #177981
    M.Broberg
    Deltagare

    Åh ja… Dock har inte 2.3/2.1 toppen dom vassaste kammarna. turbons insugskam från 88 nånstans (står mer info i mitt bifogade dokument) är den vassaste insugskammen, dock har 2.1an den vassaste avgaskammen redan.
    Sänkt komp + bättre flöde och vassare kammar är inget negativt 😀

    tips är att köpa 2.1 topp

    #177985
    plankan
    Deltagare

    @M.broberg wrote:

    dock har 2.1an den vassaste avgaskammen redan.

    För nu inte att förvränga det hela –
    När det gäller OG 900 så är avgas-kamaxlen på MY 86 -> 93 B202 och B212 den samma.

    Många som skaffar 2.3 topp flyttar över axlarna från gamla motorn –
    men som det sägs,behöver man endast flytta över insugs-kammen om man införskaffat en 2.1 topp.

    Dock måste även kamdreven måste flyttas över då de från 2.3 toppen INTE passar till/på OG 900

    #178727
    saabaero
    Deltagare

    @plankan wrote:

    @ToP wrote:

    Så jag skulle kunna sätta på en 2.3 långtopp med 2.1 insug istället ifall jag ändå ska byta kamaxlar, för de lär ju ge mer?

    Det beror lite på vilken 2.3 topp du plockar….

    Kom ihåg att många 9000 kör med DI och ofta finns uttaget till strömfördelaren inte på dom kamaxlarna

    Håller man sig till delar från långmotorn är det inget problem med detta, framförallt om man väljer dom vassaste B202 kammarna.
    2,1 och 2,3 lång har f.ö samma topplock.
    Se till att fuelrailen följer med 2,1insuget så blir monteringen enklare 😉

    #178728
    plankan
    Deltagare

    @SaabAero wrote:

    Se till att fuelrailen följer med 2,1insuget så blir monteringen enklare 😉

    Få med hållaren till BTR också –
    så blir monteringen ännu lättare 😀

    #178783
    icecream
    Deltagare

    Säffle är ju en bit bort, men jag har ju en lång B234-topp som gått 124 mil efter renovering då oljetråget fick en kyss och tog inte många sekunder innan veven blev kass. Det stack visst upp nåt från marken typ järnrör. Tvärstopp.
    Den toppen behöver nog endast en lätt planing för säkerhets skull.

    Förresten har alla toppar uttag för fördelare, men det sitter en plugg ditskruvad istället.

    Och ja den toppen har jag ingen användning för i dagsläget.
    Nån intresserad? Borde nog lägga den i säljrutan.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.