Svårt att välja vilken og900 ni ska ha? Kolla här..

Forum Modellspecifika forum OG900 Svårt att välja vilken og900 ni ska ha? Kolla här..

Detta ämne innehåller 10 svar, har 11 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-03-14 19:49.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

henrikg
    Deltagare

.. Teknikens värld gjorde ett test 1980 på området, kolla här:

http://saab.doda.se/Tidningsartiklar/” onclick=”window.open(this.href);return false;

”Teknikens Varld – Vilken Saab ska jag valja? (1980)”

😀

//Henrik

plankan
    Deltagare

Nice Henrik –
    kväll’s lektyr 😆

Man blir alltid så nostalgisk när man läser gamla repotage från den tiden –
    ta bara det med ”att äga” 🙄

protos
    Deltagare

Trycker man på ” Parent Directory” finns där ännu mer saabgodis i mappen

Beeos
    Deltagare

@protos wrote:

Trycker man på ” Parent Directory” finns där ännu mer saabgodis i mappen

Jo det är ju Henriks FTP 🙂

jellybear
    Deltagare

Jag gillar följande text på sida 6:

”Till tredörrars 900 Turbo levereras ett extremt lågprofildäck, Pirelli P6 195/60HR”.

Det känns som begreppet ”lågprofildäck” inte har riktigt samma betydelse som idag! 😀

esak
    Deltagare

Godis!

Köpguiden från 1994, sida 3, en viss metallicröd turboS i profil… Har tidningen hemma jag med. Bra initiativ, kul läsning! 🙂

turbocab
    Deltagare

Svinball läsning! Gula cabben som dyker upp i Aero köpguiden är Keith Wheelhouses gamla, bor här i göteborg. 7000 mil i dagsläget ungefär.

Mkt skriverier om T8 Special i Aero utförande också, ”Kommer bli mkt eftertraktad”… Jojo. Inget ont till er som kör fina Specialer och läser detta, men den är väl mest känd för motorproblem vid det här laget, och inte superbt eftertraktad jämfört med Aero. Men det visste man ju inte då när artiklarna skrevs. Men visst att en fin lågmilad Special är läcker idag, absolut.

longjohn61
    Deltagare

Detta var riktigt kanon att läsa tackar tackar 😀

Mvh Nisse

jolin
    Deltagare

På sidorna 3 och 4 (om både 99 och 900) i testet ”vilken Saab ska jag välja?” talas om att bilarna har”små glasytor”.

Måste försöka komma ihåg det nästa gång jag skrapar rutorna på min 900, vilken tur jag har att glasytorna är så små… 😆

surabaron
    Deltagare

Oj en så underbar läsning om SAAB 900 av 1979 års modell!

sebbo
    Deltagare

@turbocab wrote:

Svinball läsning! Gula cabben som dyker upp i Aero köpguiden är Keith Wheelhouses gamla, bor här i göteborg. 7000 mil i dagsläget ungefär.

Mkt skriverier om T8 Special i Aero utförande också, ”Kommer bli mkt eftertraktad”… Jojo. Inget ont till er som kör fina Specialer och läser detta, men den är väl mest känd för motorproblem vid det här laget, och inte superbt eftertraktad jämfört med Aero. Men det visste man ju inte då när artiklarna skrevs. Men visst att en fin lågmilad Special är läcker idag, absolut.

I hear you in that one 😉 Men det är ju inte så struligt att lösa… 🙄

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng