Tändstiftstråden!
- Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2007-09-24 12:51 av carl l.
-
FörfattareInlägg
-
Hejsan, har just bytt tändstift i min 96 ’73, från Bosch till NGK,vilka jag tycker bättre om.
Då fick jag idén till den här tråden, där man kunde tipsa om olika tändstift för bättre prestanda.Vilka är riktigt bra tändstift och vilka bör man se upp för?
Niko
september 22, 2007 at 19:59 #112048Hej!
En saab v4 ska köras på NGK BP6ES, både enligt bibeln (handboken) och min och många andras erfarenhet, vid trimning kan BP7ES användas. Det finns säkert många andra bra stift också men de ovan nämnda ÄR bra./Anders
september 22, 2007 at 20:38 #112053S står för mittelektrod av koppar
Källa NGK Sverige
Man kan hitta mycket på internet om man söker lite…. 😉
/B
Bengt Åkesson
bengt@akesson-motorsport.se
Facebookseptember 23, 2007 at 19:59 #112099eftersom det skulle nämmnas om för/nackdelar och olika stift i tråden måste jag räcka upp handen och varna för Champion Stift, har bara haft krångel med dessa när dom hammnat i en saab
fick en “service sats” av min far för ett par år sen till min 99-84 jag ägde då, allt var av bra kvalité förutom stiften visade det sig, i satsen ingick
motolja delsyntet QS
motorolja mineral QS (växellådan)
Mann luftfilterinsats
Mann Oljefilter
Bosch Tändsystems sats (rotor, lock, kablar)
4 st champion stift—
hur som helst så känndes det som att det blev överslag i stiften och dom tände konstigt, bytte 2 ggr utan att få nått bättre resultat, stiften var motsvarande värmevärde som BP6ES
ställde tändningen och krånglade men den var segstartad och misstände lite vid kyligare vädrelek m.m. bytte senare till BP6ES igen och alla problem var som bortblåsta…samma har jag råkat ut för i en utombordare, där fick jag även då av far 2 st champion stift, den starta inte ens, även fast stiften va nya och hade gnista, satte i dom gammla sönderbrännda BP5HS stiften och den starta med en gång…
mystiskt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.