TT Sonett på eBay
Forum / Modellspecifika forum / Sonett / TT Sonett på eBay
Forum / Modellspecifika forum / Sonett / TT Sonett på eBay
- Detta ämne har 62 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast 2007-06-03 19:37 av sten-arvid larsson.
-
FörfattareInlägg
-
maj 23, 2007 at 06:26 #106819
Mera bilder tack…
Jag är novis på två takt med fördelarlocket måste vara till en 4cylindrig maskin? Kanske är det därför (+mycket annat)den inte vill starta. I övrigt ser den ju nyrenoverad ut men till vilken nivå??? Köpte min 3a-74 på Ebay bilder 😉 vilket gav mig en helrenovering på köpet, inte för att jag har något emot det men det var väl kanske inte riktigt det jag tänkt från början… 🙂 Mycket nöjd om den är på vägen 2009 🙂maj 23, 2007 at 07:49 #106821T. ex kylare och och termokontakt. Som sagt fördelarlocket !!!!!
Freeman var senaste ägaren.maj 23, 2007 at 19:30 #106841Förgasaren är också speciell på TT-Sonetten. Den ger några extra hästar.
En sådan satt f.ö. på den av XP-Niklas hårt trimmade 96:an som framgångsrikt fullföljde Rallyt i Mexico härförleden rattad av två tjejer! All heder!Ingen har bjudit ännu 🙁
maj 23, 2007 at 21:31 #106853Var glad att ingen bjudit ännu….. det trissar bara upp priset i onödan. Min erfarenhet är att de som vinner kommer som en vit haj mot en vågsurfare 🙁 snabbt bak i från och med all kraft i ett slag och vola! allt är över på två sekunder 🙂
maj 23, 2007 at 22:44 #106854Ska bli intressant att se vad den går för. Tror nog som Sten-Arvid att den kan gå för uppåt $15000 i inköp. Trodde också för några år sen att den stora posten för en importerad Sonett var transportkostnaden. Vet sen av egen erfarenhet att det kostar betydligt mer att få den i acceptabelt skick. Jag är helt övertygad om att för en Sonett med rost (vilket betyder dom flesta) så måste man lyfta bort karossen och i och med det så kostar det pengar att få den klar. Själv tycker jag att “Ratlook” är OK men jag tycker inte att det är lika med att man ska åka igenom golvet när man hoppar in i förarsätet.
Skicket för den här Sonetten är svårbedömt. Man har helt klart renoverat bilen, den är bla. omlackad vilket man ser dels på skicket men även på trösklarna som ska vara gråa. Man har bytt en del delar mot nyare Sonett V4 + III delar såsom instrument, stolar, expansionskärl mm. Inredningen är ju också bytt men det gör ju inte bilen sämre om man inte är orginalfreak. Nu har jag inte sett alla bilder men jag tror inte att man behöver lyfta karossen på den här bilen, vilket kan spara en del pengar.
Nu när min egen bil är klar så börjar det klia i fingrarna för en ny Sonett och speciellt en 2-takt …..Näej… ut och kör med den du har istället 😉 😉
Jeg har en kompis i Texas, og sender ham for at se på bilen, om mulig.
Han er ingen TT-fantast…for å gi en understatement. Hvilke intelligente sporsmål skal han stille? Og hva skal han se etter?
Hvilke av de nevnte endringer fra originalstand er vanskeligst å fikse – dvs hvilke deler er det umulig å få tak i?
Nå er det ut å rydde garasje – sugen er bare fornavnet!
maj 24, 2007 at 10:24 #106862Jag har sett ytterligare bilder som Arvid har.
Bilen tycks ha genomgått en s.k. “amerikansk renovering”! Då vet de flesta vad jag menar.
Av bilder på undersidan att döma skulle jag nog föreslå karosslyft och en “riktig” genomgång. Mycket är åt hållet hemslöjd i mina ögon. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.