Vad får bränslerelä att fladdra? Fd. Dör utan förvarning

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vad får bränslerelä att fladdra? Fd. Dör utan förvarning

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vad får bränslerelä att fladdra? Fd. Dör utan förvarning

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • februari 4, 2013 at 19:07 #194570

      Jag tror du kan använda ett vanligt standardrelä typ “extraljusrelä”

      Annars sitter dessa relän på samtliga 9000 och såklart 900 16V
      På 9000 sitter alla relän framför handskfacket.

        februari 4, 2013 at 19:13 #194571

        @SaabAero wrote:

        Jag tror du kan använda ett vanligt standardrelä typ “extraljusrelä”

        Annars sitter dessa relän på samtliga 9000 och såklart 900 16V
        På 9000 sitter alla relän framför handskfacket.

        Hm, du menar att jag skulle kunna använda ett sånt här:
        http://shop.speedparts.se/sv/prod/universal/elektriskt/rela-universal.html

        Ser kontakterna verkligen likadana ut som på bränslereläet där ovanför boxen? Jag har inte haft det ute men det känns som att det är typ dubbelt så brett.

          februari 4, 2013 at 19:56 #194572

          Nästan rätt.
          Reläna har dubbla utgångar, dvs 2st stift “87” (87 och 87B) alltså totalt 5st stift
          Det du hittat ser ut att ha bara 4 stift, det saknar alltså “87b”
          Org relän är också lägre än det du hittat.
          Det är alltå inte ett brett relä utan två smala.
          Ett relä med 5stift borde du hitta på närmsta biltillbehörsfirma om du inte hittar något i elcentralen som du kan låna 🙂

          På denna bild är det reläna längst upp till höger som är bränslepumprelä och huvudrelä.
          Relän och funktion är rätt men placering är lite udda för att vara en T16 😉

            februari 21, 2013 at 16:33 #194847

            Stort tack för hjälpen, såhär såg det gamla reläet ut och det gick snabbt att konstatera att det var boven i dramat! Relä fick jag rätt på av en kompis i stan så det var väldigt smidigt att fixa! 🙂

              februari 21, 2013 at 21:05 #194852

              OT. Dags att byta det ja.. Jag ska minsann trycka dit lite silvertejp över hålen för attt slippa din version :wacko

                februari 22, 2013 at 07:15 #194853

                Det var inte vackert. Skönt att hitta ett riktigt fel när man har ett sånt problem :smile
                Troligen hade det funkat att bara lossa/montera relät några ggr för att gnaga bort oxiden.

                Har du kollat hur det såg ut i reläsockeln ?
                Risken är nog uppenbar att du har samma problem där

                  februari 22, 2013 at 11:17 #194854

                  @SaabAero wrote:

                  Det var inte vackert. Skönt att hitta ett riktigt fel när man har ett sånt problem :smile
                  Troligen hade det funkat att bara lossa/montera relät några ggr för att gnaga bort oxiden.

                  Har du kollat hur det såg ut i reläsockeln ?
                  Risken är nog uppenbar att du har samma problem där

                  Jag gjorde så med det nya relät jag stoppade dit, men det såg riktigt fint ut i sockeln redan innan. Hade bra med ljus ner i den och där var inget oxiderat alls så jag antar att det är lite skillnad på materialet och att det blev någon anod-/katod så det mest blev oxid på relät – bra skit! Klämde åt skorna i sockeln också så de kniper ordentligt och dränkte dem i elektronikspray. Skakade ut det värsta av sprayen och väntade ett par timmar innan jag monterade det nya reläet 🙂

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.