Vart är våran hobby på väg ?
- Detta ämne har 80 svar, 30 deltagare, och uppdaterades senast 2008-02-20 22:12 av stefan.
-
FörfattareInlägg
-
fuling wrote:3. Vad kostar ett ribbat gj-hus? (står inte i anongsen att det är det men jag gissar att det är ribbat)
Har kommit ett tillägg från säljaren; “Tillagt i objektsbeskrivningen
20 feb 09:50
Felaktig information: Inte gjutjärnshus utan aluminiumhus”Mvh
Christer
februari 20, 2008 at 18:46 #118520fuling wrote:slutväxel 7:38 tävlingslutväxel?Vad kännetecknar en tävlingsslutväxel?
Allvarligt talat så får jag nog se mig som en ren neandertalare när det gäller priser.
Personligen så tycker jag att dessa priser är otroliga men jag får väl backa för majoriteten och lära mig att inse att detta inte är en hobby för mig längre utan en förvaltning av pengar.
Lessen om jag inte lyckats förmedla min andemening genom att utrycka mig i ord men men.
Vill bara tillslut säga att jag inte tror att höga priser alltid gynnar nyproduktion för det blir färre som har råd.
Ber i förväg om ursäkt om någon har tagit illa upp men det är nog jag som måste tänka om.Skulle gissa att en slutväxel kostar ca 8000-10000kr att gör i små sereier.
Det är vad 9:38 och 9:36 har kostat ca.
Handen på hjäratat hur många slatar upp detta???
En diffbroms ca 10000-15000kr
osvPer, du ser den här tråden är nyttig.
Den får folk att vakna kanske, eller?Sen om tillräckligt många förstår vad det kostar är det betyligt lättar att få upp antalet grejor som gör av en sort och priset sjunker.
Kan det då göras i klubbreski är det bäst, men vem fa… pallar dra det lasset???Vad kännetecknar en tävlingsslutväxel?
Nu skall vi se, om någon svarar???
Om inte skall du Per få ett PM av mig senare.Just den aktuella växellådan är helt värdelös eftersom det inte går att skylla dåliga resultat på den..
Du har likvärdi grejor och tom värre, vad skall du nu skylla på?
Måste då vara SBS, eller? 😉 🙂ps jag har en 9:38 låda med sp1 mellanväxel och diffbroms
Har kostar mig ca 12000-15000kr, värd vaje krona.Självklart är det så att delar som inte finns att få annat än gamla originaldelar får kosta och kommer alltid att kosta, det får ju vara en deal mellan säljare och köpare och vill köparen betala 10 000 för ett gäng kantstötta ronaler så måste han ju få göra det om denne blir nöjd. Det jag reagerar på mest är ju de som bjuder sagolika summor för delar som finns över disk och där förstår man ju verkligen att det verkligen är noll kunskap hos saabägarna i sverige och i utlandet också för den delen och det är ju fullt förståeligt (i vissa fall iallafall) Om några år ser det säkert annorlunda ut eftersom allting förändras, modellerna blir populärare, fler renoverar, mer delar behövs och fler och fler kanske hoppar på tåget och börjar sälja delar. Mer av sånt är ju det som krävs för att ruljansen ska komma igång och herregud, även om Saabklubben är förhållandevis stor så är hela Saabhobbyn en handikappad stofil när det gäller engagemang och reservdelar. Jämför man med volvo så har kanske saabägarna en promille av de möjligheterna och det kommer att ta åtskilliga år innan det blir bra på den punkten.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.