Växellåds-Jörgen
- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
Hej!
Farsan har fått ett retligt och svindyrt trubbel med lådan på sin 900 SE 2,3i -97. Backsynkringen (tror det var den) är trasig och kräver att motorn stängs av för att backen skall kunna läggas i. Kostnad 8000-12000 på Saab.
Nu erinrade jag mig att det här på forumet brukar hänvisas till någon Jörgen när det gäller lådor. Tar han sig an så nya Saabar och hur är prisnivån i förhållande till Saab? Och var finns killen?
Mvh Petter
Petter, sorry miss av mig. Jag tänkte 900 OG
Det första man blir blind på är ögonaMen även om synkringen skulle vara helt slut skall
backen även att få i om bilen står still utan problem om kopplingen frikopplar ordentligt.ps
Kunna mer än mig i detta fall är inte svårt, jag kan i det närmaste NOLLHej!
Kopplingen är kollad, den var ok för några veckor sen när jag gjorde “växel i och nedtryckt koppling ett par minuter”-testet. Backen går att få i med påslagen motor men det skrapar som fan så i praktiken är det dumt att inte stänga av. Vi får se hur det blir.
Mvh Petter, nybliven lådexpert
Hej!
Fuling, faktum är att du har rätt, har det visat sig. Det är kopplingen som är kass enligt en Saabverkare som körde bilen till service (lådan är inte fixad än) åt oss. Men den är ju fortfarande inte hydraulisk, kopplingen alltså.
Nåja, blev lite billigare i alla fall verkar det som…
Mvh Petter
Hør med Jörgen:
Erikssons Transmissions Teknik
e.t.t@swipnet.se
070-5285055Eller http://www.ekelundsbil.se/
Hej! Har en kass växellåda som suttit i en 900 turbo, 1990. Renoverar du eller någon annan här sådana? Mvh Lennie
Been a Saab owner since 1987.
I have owned at least 40 Saabs, mainly older Saabs.Today I have:
1960 93F
1967 96 Monte Carlo 850
1975 96 V4
1989 900i 8V 5 dørs
1992 900S 5 dørs
2009 9-3 SC tid -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.