Vilken billig 900? Förgasare eller insprutning?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vilken billig 900? Förgasare eller insprutning?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Vilken billig 900? Förgasare eller insprutning?

Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • mars 14, 2014 at 20:02 #174050

      @JohanH wrote:

      Hej igen,

      Är det korrekt att det fanns två manuella växellådor till OG900 -88, M5L och M5N, där M5L har lägre utväxling?

      Ja. Den lägre utväxlingen har en femma som motsvarar fyran på de fyrväxlade lådorna som fanns på en snikvariant med trubbnosfronten kvar. Det sades att det var för att kompensera för den klenare motorn sedan katen tillkommit, så bilarna skulle orka med husvagnar.
      Lådan har femmans primärväxel, normallådorna har sexan och Turbo sjuan.

        mars 18, 2014 at 22:48 #174189

        Tack för svaret! Hade alla 900i 8V KAT den lägre växlade lådan?

        Jag saknar förresten “KATALYSATOR”-emblemet till bakluckan. Om någon har ett över får ni gärna höra av er.

        Mvh Johan

          mars 21, 2014 at 15:28 #174260

          Grabbar! De här med styrservo eller inte är en vanesak, jag är väl kaxig å säger att jag vevar runt mina 99or utan servo med en näve. Jag måste väl inte berätta att det sitter 165or till 185or på och att när mönstret närmar sig 3 mm blir det lite trögt. Men känslan utan servo är obetalbar. (men det är väl ingen som ser en sittandes röd i ansiktet med en hand på ratten som begriper att man åker utan servo)… :ID

        Visar 3 inlägg - 31 till 33 (av 33 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.