Vinterbilar
- Detta ämne har 18 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast 2011-12-12 19:48 av bixprotman.
-
FörfattareInlägg
-
november 1, 2011 at 17:10 #185764
Detta blir vinterbilen 😎
http://www.garaget.org/?car=260221″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)Eg inte vinterbil utan året runt familjebil för mig nu, sen förra hösten. En hel del jobb investerat i den och kommer troligen plocka ner den i delar istället för att sälja / skrota när rosten gjort sitt. Skön vagn nu med 8ans primär och ny topp mm. Helt nya bromsar runt om, nytt avgas… Ja herregud vad man håller på! En ny framruta skall den nog få också så blir det riktigt bra i vinter. Planer finns på att riva hur hela maskineriet med styrsystem och och montera i våran LUX sedan-kaross istället, men vi får väl se.
november 3, 2011 at 08:01 #185453Fan jag saknar att åka Saab 900 redan nu 😥 Även om jag kör den nya… Men det e la bara o vänta.
Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)@Turbocab wrote:
Eg inte vinterbil utan året runt familjebil för mig nu, sen förra hösten. En hel del jobb investerat i den och kommer troligen plocka ner den i delar istället för att sälja / skrota när rosten gjort sitt. Skön vagn nu med 8ans primär och ny topp mm. Helt nya bromsar runt om, nytt avgas… Ja herregud vad man håller på! En ny framruta skall den nog få också så blir det riktigt bra i vinter. Planer finns på att riva hur hela maskineriet med styrsystem och och montera i våran LUX sedan-kaross istället, men vi får väl se.
men den är la inte rostig? 🙄
rostskyddsbehandla o försök bevara bilen som brukis istället.. frisk motor osv går lätt att hitta men en fräsch og-kaross är svårt
Jo, den är nära slutet. Finns några fläckar på tanklocket, och litegrand på luckan längst bak, ner till. Galet irriterande, jag är rädd att karossen viker sig. Dörrarna är HELT SLUT också. Eller ja, alltså, det finns lite längst ner på en eller två, i övrigt är dom rostfria typ. 😳 Efter att jag bytte huven och hela kylarbalken så är det rikigt fint framtill också, ny lyktor mm.
Ok, jag får rostskydda istället… Den lär gå många år till…. 😆
november 3, 2011 at 11:50 #184724Jag har en rostfri bak dörr röd är den 😉 håller med broberg den ser ju fint ut så på med lite gucka 😆
Mvh Nisse
@Turbocab wrote:
😯 Somliga väljer ju roligare vinterbilar än andra!!! Hur står dom sig mot rosten?
Ang min vinterbil så går den som tåget, fick en tvätt i snöslasket igår kl 22.00. 😛
Mjo den är lite mysig faktiskt, förbannat kul i halkan. 😀
Dom är galvade så rosten är det minsta problemet…
De största bekymren med de gamla 924:orna är nog elsystemet…Tvätta får man göra ofta nuförtiden! 🙁
december 7, 2011 at 17:17 #188353900R -96 är vinterbilen, svårt att få ner den 270 kusarna dock men den funkar så länge man är lite nätt med gasen.
Sommarbilen är väl snart ute igen för här nere i Skåne har det inte direkt blivit så mycket vinter tycker jag 🙄
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.