Webbshoppen/reservdelsförsäljningen

Forum Klubbinformation Saabklubbens reservdelsförsäljning Webbshoppen/reservdelsförsäljningen

  • Detta ämne har 127 svar, 54 deltagare, och uppdaterades senast 2014-02-15 13:39 av .
Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 128 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #148612
    phermansson
    Deltagare

    Tyvärr är det så att det inte är ett enda problem, det har ständigt dykt upp nya problem på vägen. En del tid har gått åt till att bygga om administrationen, detta kommer vi att ha mycket nytta av i framtiden. Vi har så långt det går försökt skapa en långsiktig lösning, målet har varit (och är) kontinuitet och inte bara att få igång försäljningen så fort som möjligt.

    #148671
    emlo
    Deltagare

    Hej!
    I en sådan här diskussion är det lätt hänt att bara de missnöjda yttrar sig och man får en känsla av att det alltid är struligt att beställa delar.
    Som motvikt vill jag bara nämna att processen när jag beställde delar var mycket smidig. Jag hade ett antal frågor och fick varje gång svar efterföljande dag. När beställningen var lagd fick jag i stort sett direkt en orderbekräftelse, betalade enl. denna och delarna fanns för avhämtning några dagar senare (enl. mitt önskemål).
    Vänligt bemötande och snabb hantering av mitt ärende således.
    Mvh,
    Emil

    #148677
    turbo killer
    Deltagare

    My experience of the SSK spareparts has always been good and i live in England, i’ve been a club member since the 80’s, although my membership did lapse for a while, i always try to buy from the club if possible.
    Sometimes things don’t go smoothly for one reason or another and we must always remember that the work carried out by club officials is voluntary, i am a director for our club here in England so i can maybe understand some of the problems that can arise.
    The parts service that the club offers is very important and quite unique for us two digit Saab owners.
    Even though we pay our club membership, at times you have to ask yourself ’what can i do for the club ?’ and not ’what can the club do for me!’

    #148697
    saabisti
    Deltagare

    [color:#3333FF]Ja det tog ju en tid innan jag fick mina 96 delar trots att jag betalt dem flere veckor tidigare. Men tyckte väldigt synd om vår nya reservdelsman som upptäckte att Speedparts vägrade att skicka de beställda delarna til utländska SSK medlemmar. Evig ära åt reservdelsmannen som tog alla paket hem och skickade dem på sin egen tid till utländska medlemmar.
    Nu är de nämligen hemkommna och fastskruvade. :racesmile: [/color]

    #148706
    swempa
    Deltagare

    Visst blir man frustrerad när det inte flyter på, men grejjerna kommer ju även om det tar tid. Hoppas att ni reder ut problemen så vi fortsätta skruva på våra bilar. Det är ju tuff konkurrens om begagnat-prylarna. Heder åt gubbarna som jobbar frivilligt, men från dagen man betalt går man ju och väääntar…

    Hoppas ni reder ut det snart!

    #148708
    Martin
    Deltagare

    I fully agree with David here.

    The question ”what can the club do for me” is much more common than
    ”what can i do for the club?”

    Hur vänder vi på den frågeställningen?

    #148712
    stefan
    Deltagare

    det framkommer här ovan att speedparts ”vägrar” att skicka utmlands. Hur kommer det sig? hur ser avtalet mellan klubben och speedparts ut? visste inte klubben att de hade utländska medlemmar vid tecknandet av avtalet? Vad kostar denna service klubben egentligen? Varför detta hemlighetsmakeri bakom kulisserna över vad som händer? Styrelsen gör allt vad de kan men vad gör dom? kan man inte ha nån stående sida i tidningen om vad som händer och vilka delar som projekteras och så vidare?

    #148713
    Dajje
    Deltagare

    Mycket genomtänkt att ta hjälp av en firma som inte levererar utomlands, när man har säkerligen hundratals utländska medlemmar.

    Jättebra idé där Stefan, det vore mycket intressant att få reda på vad som händer i klubben mer detaljerat genom Bakrutan. På så sätt kan alla se det och säkert därmed kunna bidra med hjälp av olika slag. Det lär få fler att kunna tänka ”vad kan jag göra för klubben?”. Det tror jag i alla fall.

    #148728
    turbo killer
    Deltagare

    I am sure the directors/officials of the club are working to ’fine tune’ the parts of the club that need attention, but as with these things it doesn’t always happen as quickly as we would like. Yes, i agree, the ’Bakrutan’ is ideal to communicate to the paid-up members of the club, but also there is the annual meeting, AGM? where you can go and ask questions and offer solutions.
    I can see over the years that the SSK parts service has grown, we can see proof of this because there is now a 99/900 parts man and from my experience Jan Karlsson is doing a great job, who would have thought all of those years ago when the club first started sourcing parts for the 92 that it would be sourcing parts for the ’modern’ cars of that era in the future!

    #149534
    hoggarn
    Deltagare

    Viken är Speedparts roll i det här? Är det bara ett lager?
    Jag skulle kunna tänka mej att betala expeditions-avgift eller liknande,
    för att kunna köpa över disk på Speedparts, dom delar jag beställt på ssk.
    Mycket liknande det system Speedparts har idag.
    Detta kanske blir en för stor kostnad för klubben?

    #149543
    phermansson
    Deltagare

    Vi köper i princip en tjänst av Speedparts. Vi hyr en bit lagerutrymme, och när de får en order från oss så plockar de ordern och skickar till angiven adress. De tar en avgift per order som läggs på det kunden får betala.

    Som David skriver så har verksamheten vuxit mycket, och det är troligt att vi fått göra en liknande omorganisation även om Rolf funnits kvar. När man ser omfattningen av det han gjorde blir man onekligen imponerad över all tid han måste ha lagt ned för att få det att rulla. Vi trodde att den lösning vi arbetade fram skulle fungera på längre sikt, men
    tyvärr har det inte blivit så. Min uppfattning var att leveranser till utlandet inte skulle innebära några problem, men så har det tydligen varit i praktiken.

    Det handlar inte om hemlighetsmakeri, men vi vill helst inte gå ut med något som sedan inte blir av. Blir gärna rörigt och missuppfattningar då. Vi arbetar nu med en ny lösning som vi hoppas kunna presentera snart, och vad jag vet så filar vår ordförande på en ny Styrelsebulletin.

    Tanken med att ha en mer tydlig informationssida ska jag ta med till styrelsen. Att ha det i Bakrutan gör det mer riktat till betalande medlemmar, men vore det inte smidigt att kunna ha diskussioner om sådant på forumet också?

    #149566
    gunnars
    Deltagare

    Att ha det i Bakrutan gör det mer riktat till betalande medlemmar

    Trodde bara att betalande medlemmar hade tillgång till
    reservdelsförsäljningen 😉

    Fast lite info på nätet för ev nya medlemmar skadar ju inte.

    Gunnar

    #149645
    aussielars
    Deltagare

    Välkommen till Svenska Saabklubbens webbshop!

    P g a att ordermottagaren slutar, så måste du för att få leverans inom närmaste tiden lägga din order SENAST MÅNDAGEN DEN 23 NOVEMBER 20.00. Utlandsorder kan t v ej mottagas längre. /The webshop will close from 23rd Nov 20.00.

    Fantastiskt. Jag blev finansiell medlem 2 månader sen. Hoppades på att kunna köpa delar från SSK. Hmmm det var väl bortkastade pengar. Kan jag få medlemsavgiften tillbaka sens jag trodde att jag kunde köpa delar från SSK.
    Registrerade mig på Tradera .Men dom flesta Svenskar är så snåla att dom inte vill registrera sig med Paypal. Det verkar som dom föredrar att få 100 kronor från någon i Sverige än 200 kronor från en internationell köpare. Det kostar mig nästan 200 kronor att betala internationall bank transfer från Australien. Vilket är OK om det är något som är dyrt på Ebay. Snälla Tradera säljare vakna upp. Det är många köpare utanför Sverige som betalar mer än ni kan få i Sverige. Jag vill inte förstöra den billiga Svenska marknaden men blir förbannad när jag inte kan köpa småsaker i Sverige som säljs för ett mycket högre pris på Ebay. Jag kan inte förstå logiken bakom att sälja något för 50 kronor som man kan få 150 kronor för om man accepterar Paypal. Jag såg V4 baklyktor för US$100 på Ebay. Hur högt går budet på Tradera? Vi utlandssvenskar är inte här för att för att förstöra marknaden. Det enda intresset är att kunna renovera och köra en bil som är väldigt unik.

    Jag hade ingen ide hur unik en gammal 96a var tills jag lämnade Sverige.:)

    #149647
    phermansson
    Deltagare

    Själv är jag nog sån att jag klickar i bankkontobetalning av gammal vana när jag säljer. Har absolut inget emot att nyttja Paypal annars. En idé är ju att skriva till säljaren och fråga om h*n kan ändra?

    #149671
    aussielars
    Deltagare

    Jo jag frågar säljare om dom kan ta Paypal och skicka utomlands när jag ser något jag vill köpa. har nu en liten lista med säljare. Lars H från SSK använder Paypal till exempel.

    Var lite frustrerad igår, när jag satt här med lista från maskinisten och tänkte se vad klubben hade i motordelar som jag behöver. Jag trodde att Speedparts sände utomlands. Men jag mår bättre nu efter jag fick ventilera mig lite. 🙂

    Det finns Australiensk tillverkade kolvar (JP Pistons) till V4an som är billiga, men min maskinfirma vill inte använda dom. Han sa att dom är ”very cheap and nasty”

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 128 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng